ساخت اسباب بازی با پرینتر های سه بعدی | پرینتر سه بعدی | تری دی آر دی (3dRD)

در این مقاله جذاب میخواهیم ساخت اسباب بازی برای کودکان به وسیله پرینتر های سه بعدی را مورد بررسی قرار دهیم. اسباب بازی های چاپی سه بعدی، یکی از راه هایی برای سرگرمی بیشتر ، افزایش قابلیت شخصی سازی و البته کاهش هزینه است. از ساخت هیولا و هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا انواع عروسک ها.

به طور کلی ساخت هر چیزی که در ذهن کودکان وجود دارد. چاپ سه بعدی انواع جدیدی از امکانات جدید را برای بزرگسالان به ارمغان آورده است اما پس دنیای بچه ها چه میشود؟


خرید پرینترسه بعدی ارزان

از طریق لینک بالا می توانید مدل های پرینترسه بعدی را مشاهده کنید و در صورت تمایل نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید.


ساخت اسباب بازی با پرینتر های سه بعدی

تصور کنید که چه اندازه هیجان انگیز است هرچه را که روی کاغذ میکشید ساخته شود. به جای خریدن اسباب بازی های بزرگ با مبلغ های بالا چیزی را درست کنید که فرزند خودتان طراحی کرده است.

پرینتر سه بعدی  می تواند اسباب بازی های آنها را ارزانتر و بسیار دقیق چاپ کند. خلاقیت بخش مهمی از رشد است و اسباب بازی های چاپی سه بعدی باید به بچه ها اجازه دهند تا خلاقیت های خود را نشان دهند. در اینجا 15 مورد از ایده های ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی را بیان می کنیم.

15 ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر های سه بعدی

طرح های زیادی برای ساخت اسباب بازی در دنیای اینترنت وجود دارد که میتوانید انتخاب کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که طرح های فرزندان تان را بسازید. اما اگر برای هدیه و یا غافلگیر کردن بچه ها به دنبال طرح های خاص هستید از این ایده ها کمک بگیرید.

1-هیولای خود را طراحی کنید

بچه ها دوست دارند شخصیت ها را بکشند و طراحی کنند. پس چرا اجازه ندهیم هیولای خود را بسازند؟ دستگاه های پرینتر سه بعدی  نقاشی کودک را گرفته و آن را به یک هیولا اسباب بازی چاپ شده سه بعدی تبدیل می کند. قطعا نتیجه ای که مشاهده می کنید خیره کننده و کاملاً بی نظیر است.

مطلب پیشنهادی مرتبط:ساخت وسایل دکوری و تزیینی با پرینتر سه بعدی

همچنین اسباب بازی های چاپی سه بعدی از نوع کودک با  لبه های گرد ، بدون قطعات سست ، مواد غیر سمی بوده و از یک ماده لگو ساخته شده اند.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 1

2-طرحی را با یک قلم سه بعدی بکشید

برای تفریح 3D نیازی به چاپگر سه بعدی گران قیمت ندارید. قلمهای سه بعدی با قیمتی نسبتاً مناسب در دسترس هستند  ،کار با این قلم ها بسیار آسان و برای استفاده و سرگرمی انتخاب بسیار خوبی برای کودکان است.

فقط کافی است که قلم را به کودک داده و به او اجازه دهید طرح دلخواهش را بکشد. برخی از تولید کنندگان قلم سه بعدی مدل هایی را ارائه می دهند که بدون گرم کردن نوک قلم، کار می کنند و این کار را برای بچه های کوچکتر ایمن تر می کند.

 ساخت اسباب بازی با پرینتر 3 بعدی

3- تخم مرغ های شانسی

همه کودکان معمولاً طرفداران Kinder Surprise  یا به قول معروف تخم مرغ های شانسی هستند. البته این شکلات ها به اندازه آن اسباب بازی داخل آن نیست و همیشه کودکان بعد از باز کردن نا امید میشوند.

طراح Agep با تولید تخم مرغ های چاپی سه بعدی ، تخصص خاصی را ایجاد کرده است که این تخم مرغ های شانسی هر بار حاوی یک اسباب بازی کوچک مانند ماشین ، هواپیما ، و غیره است. واقعیت این است که تخم مرغ کاملاً یکبار تولید شده و به صورت سه بعدی چاپ می شود. این یک  روش عالی برای غافلگیر کردن بچه ها است.

 ساخت انواع اسباب بازی با چاپگر سه بعدی

4-شخصیت های داستان اسباب بازی

یکی از اصلی ترین کاربردهای چاپ سه بعدی شخصی ساخت شخصیت های مورد علاقه شخص از فیلم و کارتون است.

مطلب پیشنهادی:پرینتر سه بعدی دقیقا چگونه کار می کند؟

اگر دوست دارید شکل کار دستگاه پرینتر سه بعدی را بدانید و با آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنم مطلب بالا مطالعه کنید.


بسیاری از مدلهای سه بعدی فوق العاده از جهان داستان اسباب بازی وجود دارد. خیلی از کودکان عاشق این انیمیشن هستند. پس اگر در نظر دارید که یکی از این شخصیت ها را به بچه ها هدیه بدهید بسیار فکر خوبی کرده اید.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 4

5-قطار های اسباب بازی بسازید

قطارها اشتیاق بزرگی برای برخی سازندگان است! بنابراین می توان مدلهای ماکت را یکسان با ماشینهای واقعی مانند پرینتر های سه بعدی چاپ کرد.

به طور خلاصه ، در قدم اول با طراحی مجموعه کاملی از واگن ، لوکوموتیو ، ریل و غیره برای شما ایجاد می کند، تا در مزحله بعد با چاپگر سه بعدی خود در خانه این نوع قطارها را بسازید.

 ساخت قطار اسباب بازی با چاپگر 3 بعدی

6-اسنیپر بسازید

چرخ دستی یا همان اسنیپر ها در سال 2017 به عنوان اسباب بازی ای بودکه همه کودکان در حیاط مدرسه داشتند. البته این وسیله سرگرمی در بین بزرگسالان نیز بسیار محبوب شده بود.

اسپینر همچنین یک اسباب بازی با چاپ سه بعدی عالی است. شما به راحتی میتوانید با مواد اولیه مخصوص برای بدنه این اسباب بازی با کمترین هزینه آنرا در خانه بسازید.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 6

7-اسلحه های نرف

تفنگ معروف دارت فوم  همچنین یک اسباب بازی سازگار با چاپ سه بعدی است. مدل ها و بخش های زیادی از این اسلحه ها را پیدا خواهید کرد: شارژ مجدد ، منظره یاب ، پشتیبانی ، هدف ، و غیره. پرینتر های سه بعدی به شما این امکان را مدهد تا این اسلحه را به صورت سفارشی برای خودتان بسازید.

همچنین بهتر است بدانید که 100٪ اسلحه های نرف می توانند به صورت سه بعدی چاپ شوند.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 7

8-بازی های تخته ای

چه چیزی بهتر از این است که در طول شبهای طولانی در زمستان بازی های تخته ای با بچه های خود انجام دهید یا اینکه در طول قطار یا مسافرت با ماشین مشغول باشید؟ خوب می دانید که در حال حاضر تعداد زیادی بازی 3D قابل چاپ سه بعدی وجود دارد: شطرنج ، چکرز ، کشتی های نبرد ، تخته،دوز و غیره که بسیار کاربردی هستند.

یکی زا مزیت های ساخت این بازی ها با پرینترهای سه بعدی این است که اگر یک قطعه را گم کردید به راحتی میتوانید دوباره آنرا بسازید.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 8

9-ساخت روبات ها با پرینتر سه بعدی

روبات ها همچنین اسباب بازی های با مدل های بی انتها هستند.


فیلامنت چیست؟

فیلامنت ماده اولیه ای است که در پرینتر سه بعدی استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با آن می توانید از طریق لینک بالا مطلب فیلامنت را مطالعه کنید.


در حال حاضر با زیاد شدن انیمیشن هایی با داشتن شخصیت های رباتیک خیلی از بچه ها علاقه مند به روبات ها شده اند. آنها در تخیل کودکان به انواع گوناگون وجود دارند و برای بازی ها انتخاب خوبی هستند.

شما به راحتی میتوانید هر مدل رباتی را که خواستید طراحی و چاپ کنید.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 9

10-لگوهای چاپی سه بعدی

اسباب بازی که اینروزها زیاد در بین کودکان سر و صدا کرده لگو ها هستند. این قطعات بزرگ اسباب بازی که برای همه شناخته شده است ، با چاپ سه بعدی دیگر از دست نمیرود.

بیشمار لگو در بازار وجود دارد که بچه ها میخواهند تمام انها را داشته باشند. شما میتوانید به راحتی با پرینتر های سه بعدی انواع لگو ها را خودتان بسازید.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 10

11-اسباب بازی های پازل  3D

اگر به دنبال اسباب بازی هستید که کودک شما را از نظر فکری تحریک می کند ، گرفتن یک اسباب بازی دارای  معما برای آنها همیشه مطمئناً توجه آنها را جلب خواهد کرد.

بنابراین چرا نمونه سه بعدی  این معما بی نظیر را برای فرزندان خود چاپ نمی کنید تا یک بازی فکری هیجان انگیز برایش بسازید؟ شما میتوانید هر طرح پازلی که دوست دارید چاپ کنید و هر مدلی که دلتان میخواهد به آن بدهید.

شما برای ساخت یک بازی فکری در ابعاد و مدل آن محدودیتی ندارید.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 11

12-پازل مکعب حیوانات

در اینجا یکی دیگر از راه های جالب برای بازی و همچنین شناخت حیوانات ساخت پازال های مکعبی حیوانات است.

ساخت کارت ویزیت سه بعدی با پرینتر سه بعدی

این معما به دلیل شکل مکعب و خلاقیت های آن  از حیوانات بی نظیر است و برای به پایان رساندن این معما باید تمام مکعب ها را در جای درست خود بگذارید.

این بازی برای کودکانی که هنوز به مدرسه نرفته اند و علاقه مند به یادگیری اسم حیوانات هستند بسیار مناسب است.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 12

13-ساخت دستگاه ماربل

کودکانی که دارای ذهنیت مهندسی هستند ، قطعاً ماشین ماربل را به عنوان یک موضوع سرگرم کننده دوست دارند. این دستگاه به صورت سه بعدی چاپ شده کاملاً از پلاستیک ساخته شده است و عملکرد بسیار خوبی دارد و یک وسیله بازی بسیار سرگرم کننده برای کودکان است.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 13

14-ساخت ابزارهای اسباب بازی

اجازه دهید تا ذهن کودکان کمی فراتر از دنیای انیمیشن ها و وسایل بازی فانتزی برود. بازی های این مدلی مانند باز و بسته کردن پیچ به ذهن کودکان شما کمک میکند تا تمرکز بیشتری داشته و همچنین با ابزار ها آشنا شوند.

معمولاً اولین قدم برای بدست آوردن ذهن فرزندتان برای مشارکت در ساخت و سازها  طراحی سرگرمی های مورد علاقه آنهاست. این جعبه ابزار سرگرم کننده برای قرار دادن اسباب بازی ها و همچنین تجهیزات ابزار کودکان است.

در خیلی از کودکان میبینیم که علاقه به ابزار های فنی دارند که ممکن است دست زدن به آنها عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. به راحتی میتوانید تمام ابزار ها را با استفاده از پرینتر های سه بعدی به عنوان اسباب بازی بسازید.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 14

15-ساخت پازل EGG

این پازل یک معمای منحصر به فرد است که از قسمت های مختلف تشکیل شده است و در هنگام جمع کردن انند یک سر تخم مرغ نمادین تشکیل می شود. اگر به دنبال یک بازی فکری هیجان انگیز هستید ساهت این پازل بسیار ه شما کمک خواهد کرد تا ذهن فرزندانتان را به چالش بکشید.

ایده ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی 15

مزیت ساخت اسباب بازی با پرینتر های سه بعدی

از آنجا که بسیاری از اسباب بازی ها از پلاستیک ساخته شده اند ، چاپ سه بعدی به سرعت ثابت کرده است که یک راه حل عالی برای ترمیم وسایل شکسته ، جایگزین کردن قطعات اسباب بازی های از دست رفته یا چاپ سه بعدی اسباب بازی در خانه است.

شما فقط نیاز است تا مدل سه بعدی مورد نیاز خود را بارگیری کرده و آن را به صورت سه بعدی چاپ کنید. نرم افزار هایی مانند Thingiverse یا Shapeways فایل های سه بعدی زیادی را ارائه می دهند و بخش هایی را به ساخت اسباب بازی اختصاص داده اند.

همجنین شم میتوانید از بانک طرح های مجموعه 3DRD ایتفاده کنید. اگر بازهم آنچه را که به دنبال آن می گردید پیدا نکردید و یا می خواهید یک مدل اصلی داشته باشید ، ممکن است نیاز به طراحی آن داشته باشید .

با استفاده از یک نرم افزار سه بعدی میتوانید آنرا طراحی کنید. البته مزیت مهم ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی این است که میتوان به خود کودکان اجازه طراحی داد.

مشاهده انواع پرینترها و خرید اینترنتی پرینتر سه بعدی

ساخت اسباب بازی سه بعدی در خانه

با چاپ سه بعدی ، اکنون می توانید اسباب بازی های منحصر به فرد خود را در خانه ایجاد کنید. از فرزند خود بخواهید تا هر طرحی را که دوست دارد بکشد تا شما برایش بسازید. اینکار باعث شکوفایی خلاقیت های کودکان نیز میشود.

ایده ساخت اسباب بازی در خانه

داشتن یک پرینتر سه بعدی در منزل باعث میشود تا کودکان شما وسایل و اسباب بازی هایی داشته باشند که خودشان ساخته و از آنها لذت میبرند. کودکان عاشق خلاقیت و رویا پردازی هستند پس این فرصت را از کودکانمان نگریم.

همچنین چاپ سه بعدی به شما امکان می دهد برخی از اسباب بازی های مورد علاقه خود را ، که آسیب دیده اند بهبود ببخشید.

کلام آخر:

کودکان ما با ارزش ترین دارایی ما هستند پس باید به اندازه ای که از جسم کودک مراقبت میکنیم باید به ذهن و فکر او هم اهمیت بدهیم. مهم ترین نقش در زندگ کودکان ما بازی ها و شخصیت هایی است که با آن ها زندگی میکنند.

بچه ها با دنیای اسباب بازی هایشان زندگی میکنند پس نباید از اهمیت تاثیر اسباب بازی در ذهن و فکر بچه ها غافل شویم. کودکان با کوچکترین چیز هایی که خلق میکنند شاد میشوند پس بهتر است طراحی اسباب بازی هایی که میخواهد را به خودشان بسپاریم. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم استعداد های کودک خود را کشف کنید.

با داشتن یک پرینتر سه بعدی در منزل و یا کارگاه این امکان را دارید تا هر چه که فرزندتان خواست را با یک هزینه کمتر برایش خلق کنید. مشاورین ما به طور 24 ساعته اماده پاسخ گویی به شما عزیزان میباشند. از ما ارزان ترین پرینتر های سه بعدی را بخرید.

7 دیدگاه. نظر بدهید

  • profile avatar
    محمدعلی
    09 آذر 1400 23:42

    پست خوبی بود، ویدیوهاتونم جالبه ممنون

    پاسخ
  • profile avatar
    عیسی معجزی
    08 اسفند 1399 12:44

    مقاله خیلی خوبی بود

    پاسخ
  • profile avatar
    نسیم اکبری
    10 بهمن 1399 12:45

    من میخواستم پرینتر خونگی تون رو بگیرم ولی قیمتش خیلی بالاس

    پاسخ
    • profile avatar
      پشتیبانی سایت
      11 بهمن 1399 12:56

      با عرض سلام و ادب خدمت شما دوست عزیز
      برای آنکه دستگاه ها دارای عمر بالا و کیفیت پرینت خوبی داشته باشند می بایست بدنه محکمی برخودار باشند. تمامی دستگاه های شرکت 3dRD از جنس ورق آهن می باشند که این موضوع باعث بالا رفتن قیمت دستگاه ها می شود. در عوض شما خیالتون از بابت اینکه دستگاهی با کیفیت خریداری می کنید راحت باشه.

      پاسخ
  • profile avatar
    مجتبی اسماعیلی
    05 دی 1399 12:49

    من یک ماه پیش دستگاه نیمه صنعتی تون رو تهیه کردم و الان مشکل طرح دارم. حتما باید طرح هام رو بدم به طراح؟ شما خدمات طراحی ندارین؟

    پاسخ
    • profile avatar
      پشتیبانی سایت
      06 دی 1399 12:51

      سلام دوست عزیز
      شما میتونین از بانک طرح موجود در اپلیکیشن اختصاصی 3dRD استفاده کنین. اگر طرح مورد نظر تون رو پیدا نکردین میتونین از طریق شماره تماس 28429424 – 021 درخواست طراحی بدین، طراحان شرکت در اسرع وقت طرح تون رو آماده میکنن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست