کاربرد پرینتر سه بعدی در عمل های زیبایی | پرینتر سه بعدی | تری دی آر دی (3dRD)

پرینتر سه بعدی در جراحی زیبایی تحول عظیمی بر پا خواهد کرد! خواننده فرصتی هستید که می تواند جراحی زیبایی را پر مخاطب تر از هر زمان دیگری به دنیا عرضه کند. در این مطلب یک نیاز اساسی را در جراحی های زیبایی شناسایی می کنیم و به کمک پرینتر سه بعدی آن را برطرف می کنیم. در ادامه خواهید خواند که ترکیب پرینتر سه بعدی با جراحی زیبایی چگونه می تواند فوق العاده درآمد زا باشد؟

و چگونه به افرادی که قصد جراحی زیبایی دارند، کمک می کند که آینده را ببینند!

پرینتر سه بعدی در جراحی زیبایی

پرینتر سه بعدی در جراحی زیبایی یک تکه گمشده از پازل است!

سال هاست جای خالی یک تکنولوژی که بتواند به افراد چهره بعد از جراحی را نشان دهد حس می شود. پرینتر سه بعدی یک تکه از این پازل است که تکمیل کننده فرآیند جراحی زیبایی است! با استفاده از پرینتر سه بعدی چهره خودتان را بعد از جراحی نه روی مانیتورهای مطب جراح، بلکه در دست می گیرید و آن را لمس می کنید!

بنابراین بزرگترین نیاز یک فرد متقاضی جراحی زیبایی برطرف خواهد شد و این بسیار ارزشمند است. جالب است از این روند مطلع شوید.

پرینتر سه بعدی در جراحی زیبایی

پرینتر سه بعدی در جراحی زیبایی چگونه عمل خواهد کرد؟

قبل از پرداختن به این موضوع به یک دید کلی و جامع درباره چاپگرهای سه بعدی نیاز دارید. همانطور که می دانید منظور از چاپگر سه بعدی همان پرینتر های سه بعدی می باشد.

پرینتر سه بعدی چیست و چگونه عمل می کند؟

پرینترهای سه بعدی دستگاه هایی هستند که با فرآیند “تولید افزایشی” کار می کنند. اما به زبان ساده این دستگاه ها از نظر هندسی چیزی شبیه به مینی یخچال ها(یخچال های کوچک موجود در هتل ها و…) می باشند. بخشی به نام اسلایسر وجود دارد که طرح سه بعدی کشیده شده توسط نرم افزارهای سه بعدی ساز(مانند 3DSMAX) را بصورت ورودی گرفته و بصورت یک شئ سه بعدی تحویل می دهد.

منظور از “تولید افزایشی” چیست؟

چاپگر سه بعدی مواد اولیه ای را به اسم فیلامنت در خود ذوب می کند.

پس از ذوب، مواد مذاب را بصورت لایه ای با استفاده از هدایت کننده (اکسترودر) روی یکدیگر قرار می دهد و نمونه را بصورت چاپ سه بعدی می سازد.

ساخت نمونه سه بعدی از صورت قبل از جراحی زیبایی

ساخت نمونه صورت با پرینتر سه بعدی

به زبان ساده برای ساخت نمونه سه بعدی بعد از جراحی مراحل زیر می بایست طی شود.

1.تهیه اسکن سه بعدی بینی یا صورت

با استفاده از دستگاه های 3D scanner از صورت فرد عکس سه بعدی گرفته می شود. نرم افزارهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. پیشرفته ترین اسکنرهای صورت حتی در تلفن های هوشمند همراه وجود دارند که عکس دو بعدی را تبدیل به مدل سه بعدی می کنند. اما دستگاه های دقیق برای نمونه سازی رنگی نیز وجود دارد که xyzprinting از جمله پر فروش ترین و ارزانترین آن هاست.

2.ورود اسکن بینی یا صورت به نرم افزار سه بعدی ساز

اگر از دستگاه های اسکنر استفاده می کنید، می توانید نمونه رنگی سه بعدی را روی مانیتور با مختصات دقیق مشاهده نمائید.

اما اگر مستقیما نتوانید خروجی سه بعدی را از دستگاه بگیرید، نرم افزارهایی مانند Autodesk Maya این کار را برایتان انجام می دهند.

3.عکس قبل را به عکس بعد از جراحی تبدیل نمائید!

با استفاده از ویرایشگر نرم افزار، مختصات بینی، چشم ها، فرم لب و گونه ها را تغییر دهید. البته کار با نرم افزارهای صورت ساز سه بعدی نیازمند تخصص است. در قسمت Automatic editing می توانید اجزای صورت جراحی شده را با در نظر گرفتن تغییر کل صورت انجام دهید.

پرینتر سه بعدی در پزشکی

4.سینک (sync) یا هماهنگ کردن طرح سه بعدی با پرینتر سه بعدی

این کار را اسلایسر (نوعی نرم افزار) پرینتر سه بعدی برایتان انجام می دهد. در واقع اسلایسر ها منبع خوانش و رابط طرح سه بعدی صورت برای جراحی زیبایی با پرینتر هستند. با استفاده از اسلایسر به پرینتر سه بعدی می گویید که طرح را برایتان بسازد.

5.از طرح خروجی بگیرید!

پس از انجام تمامی مراحل وقت روشن کردن پرینتر سه بعدی است. منبع تغذیه و نوع فیلامنت خود را انتخاب کنید و منتظر نمونه سه بعدی صورت بعد از جراحی باشید. اگر استحکام طرح برایتان مهم است، از فیلامنت pla استفاده کنید. اما اگر می خواهید نمونه سه بعدیتان منعطف باشد و حتی بتوانید آن را تا کنید، از فیلامنت abs استفاده کنید.

مشاهده انواع پرینترها و خرید پرینتر سه بعدی ارزان
حراجی زیبایی با پرینتر سه بعدی

استفاده از چاپگر سه بعدی در درمان زائده های نقص عضو

جالب است که چاپگر سه بعدی می تواند در زائده های نقص عضو صورت کمک کننده باشد.

زائده هایی مانند :

  • شکاف کام (لب شکری) :نوعی زائده مادر زاد که بخشی از بخش میانی لب فضای خالی دارد.
  • آنومالی : نوعی بیماری بر هم زننده زیبایی صورت و کف بینی
  • کوچکی فک
  • فرو رفتگی بینی
  • فرو رفتگی لثه

با استفاده از طرح سه بعدی MRI قابل نمونه سازی است.

مزیت استفاده از پرینتر سه بعدی در جراحی زیبایی

به خصوص در بیماری های نقص اجزای صورت و زائده ها، نقش طرح سازی سه بعدی در جراحی زیبایی بسیار پر رنگ خواهد بود. اینگونه بیمار می تواند صورت خود را بعد از جراحی زیبایی ببیند و اگر پیشنهادی داشت، به جراح خود بگوید و در واقع آینده را ببیند! از طرفی ساخت نمونه سه بعدی می تواند به پزشک جراح برای سهولت عمل زیبایی کمک شایانی کند. بزرگترین مزیت این روش دقت بالا و بررسی قابل لمس ترکیب صورت و تناسب آن با سایر اجزاء می باشد.

ساخت وسائل جراحی زیبایی پزشکی با پرینتر سه بعدی

ساخت وسائل جراحی زیبایی پزشکی با پرینتر سه بعدی

در بخش جراحی زیبایی بینی (بخصوص بینی های گوشتی) شاهد هستیم که گاها از غضروف های مصنوعی یا آلوگرافت مصنوعی جهت جایگذاری به جای غضروف طبیعی استفاده می شود. این مورد از وسائل جراحی زیبایی به علت کمبود غضروف طبیعی در بدن استفاده می شود. امروزه شاهد هستیم که غضروف های مصنوعی با تکنولوژی پرینتر سه بعدی قابل تولید است. از دیگر تجهیزات پزشکی ساخته شده با پرینتر سه بعدی می توان اسپلینت ها(نگهدارنده بینی بعد از جراحی) یاد کرد. همچنین بسیاری از پلاتین های کارگذاری شده در پا برای جبران بافت استخوانی را می توان با جزئیات بالا در چاپگرهای سه بعدی قالب سازی کرد. دست بند، پابند و گردنبندهای طبی نیز با در نظر گرفتن رفاه استفاده کننده می تواند با پرینتر سه بعدی نمونه سازی شود.

چاپ سه بعدی اندام!

چاپ سه بعدی اندام انسان به منظور جایگزینی عضوی مصنوعی به جای عضو طبیعی اکنون در جهان وجود دارد. جالب بدانید که نمونه هایی از کبد و قلب مصنوعی با دستگاه های چاپ سه بعدی اندام تولید شده اند! اما چالش برانگیزترین قسمت ساخت اندام هایی مانند قلب، جزئیات چند هزارم میلیمتری مانند دریچه قلب است. همچنین طی تحقیقاتی متوجه شدیم که مفصل های پیوندی زانو با استفاده از چاپ سه بعدی، انجام پذیرفته است.

پرینتر سه بعدی برای جراحان زیبایی

پرینتر سه بعدی برای جراحان زیبایی!

بسیاری از جراحان زیبایی برای دیده شدن دست به بازاریابی های اینترنتی با هزینه های گزاف روی آورده اند. اما به نظر می آید افراد به دنبال تجارب جدید و در یک کلام “تفاوت” هستند. بیایید با هم یک ایده جذاب را بررسی کنیم!

تفاوت و ارزش ایجاد کنید!

تفاوت باعث می شود افراد درباره شما صحبت کنند. نظرتان درباره جمله زیر چیست؟

یک جراح زیبایی بینی در تهران از صورتتان عکس می گیرد، عکس را ویرایش می کند و به شما نشان می دهد که بعد از جراحی چه شکلی خواهید شد!

از آن جالب تر می توانید نمونه سه بعدی صورت خودتان را در دست بگیرید، آن را چپ و راست و بالا و پایین کنید و از زوایای مختلف آینده بینیتان را ببینید! خب احتمالا این جمله وسوسه انگیزترین چیزیست که یک فرد متقاضی عمل جراحی می تواند بشنود. و شک نکنید آنقدر دهان به دهان خواهید چرخید که مشتریانتان تا 10 برابر به مرور زمان خواهند شد!

تفاوت پرسود تر است یا تبلیغات؟!

یک دستگاه پرینتر سه بعدی مناسب برای جراحی زیبایی هزینه ای در بازه 10.000.000 تومان تا 20.000.000 تومان دارد. این در حالیست که اگر بخواهید هزینه تبلیغات را در نظر بگیرید، باید حداقل سه برابر این رقم را صرف هزینه بیلبرد های تبلیغاتی، وبسایت و بازاریابی دیجیتال کنید. تهیه یک دستگاه پرینتر سه بعدی همان نیازی را رفع می کند که سال هاست در افراد متقاضی موجود است. پس به مرور زمان بازدهی بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات است آن هم تنها به دلیل ایجاد تفاوت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست