انواع پرینتر سه بعدی فلزات | پرینتر سه بعدی | تری دی آر دی (3dRD)

 معرفی پرینتر سه بعدی فلزات، بررسی شکل کار این نوع پرینتر ها و طرز کار چاپ سه بعدی فلز با 5 پرینتر برتر دنیا از مباحثی است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

در این زمینه هر ماده ترکیبی منحصر به فرد از خصوصیات عملی و زیبایی را متناسب با انواع محصولات ارائه می دهد ، از جمله نمونه های اولیه ، مینیاتورها ، جواهرات ، قطعات کاربردی یا حتی وسایل آشپزخانه.

یکی از دلایلی که چاپ سه بعدی فلزی بسیار مورد توجه است این است که می توان قطعات را به صورت سریال 3 بعدی برای تولید انبوه چاپ کرد.

در حقیقت ، برخی از قطعات ایجاد شده با چاپ فلزی سه بعدی ، در حال حاضر به همان اندازه ، اگر هم خیلی عالی نیست ، اما بهتر از قطعات ساخته شده با روش های سنتی هستند.

در ساخت سنتی ، ساخت اشیاء فلزی و پلاستیکی من یک فرآیند زباله محسوب می شود. قطعات یدکی زیادی تولید می شود و از مواد اضافی استفاده می شود.

هنگامی که سازندگان هواپیما قطعات فلزی تولید می کنند ، حداکثر 90 درصد مواد از بین می روند. قطعات فلزی چاپ سه بعدی از انرژی کمتری استفاده می کنند و ضایعات را به حداقل می رسانند.

محصولات چاپی سه بعدی تمام شده می توانند تا 60٪ سبکتر از همتایان تولیدی خود باشند. صنعت حمل و نقل هوایی به تنهایی میلیاردها دلار از طریق این کاهش وزن صرفه جویی می کند ، عمدتا به دلیل سوخت.

مطلب مرتبط: طلا سازی با پرینتر سه بعدی

فرآیند های چاپ سه بعدی فلزات

فرآیند های (SLM) و (DMLS) دو فرآیند تولید مواد افزودنی فلزی هستند که متعلق به خانواده چاپ سه بعدی پودر فیوژن است. این دو فناوری شباهتهای زیادی دارند: هر دو از لیزر برای اسکن و انتخاب ذرات پودر فلز ، به طور انتخابی ذوب می کنند ، آنها را به هم می چسبانند و یک لایه به لایه می سازند.

همچنین ، مواد مورد استفاده در هر دو فرآیند ، فلزاتی هستند که به صورت دانه ای در می آیند. اختلافات بین SLM و DMLS به اصول فرآیند اتصال ذرات  می رسد. SLM از پودرهای فلزی با دمای ذوب منفرد استفاده می کند و ذرات را کاملاً ذوب می کند ، در حالی که در DMLS پودر از موادی با نقاط ذوب متغیر تشکیل شده است.

SLM قطعات را از یک فلز منفرد تولید می کند ، در حالی که DMLS قطعاتی را از آلیاژهای فلزی تولید می کند. هر دو SLM و DMLS در برنامه های صنعتی برای ایجاد محصولات مهندسی با استفاده نهایی استفاده می شوند.

فرآیندهای تولید افزودنی دیگری نیز وجود دارد که می توان از آنها برای تولید قطعات فلزی متراکم استفاده کرد ، مانند ذوب پرتو الکترونی (EBM) و ساخت افزودنی اولتراسونیک (UAM).

چاپگر سه بعدی فلزی چگونه کار می کند؟

فرآیند ساخت اولیه برای پرینتر های SLM و DMLS بسیار مشابه است. هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم: محفظه ساخت ابتدا با گاز بی اثر (به عنوان مثال آرگون) پر می شود تا حداقل اکسیداسیون پودر فلز به حداقل برسد و سپس تا دمای مطلوب ساخت گرم شود.

یک لایه نازک از پودر فلز بر روی سکوی ساخت پخش شده است و یک لیزر پرقدرت سطح مقطع آن را اسکن می کند ، ذرات فلزی را با هم ذوب می کند و لایه بعدی را ایجاد می کند.

کل منطقه مدل اسکن شده است ، بنابراین قسمت کاملاً جامد ساخته شده است. هنگامی که فرآیند اسکن کامل شد ، سکوی ساخت با ضخامت یک لایه به سمت پایین حرکت می کند و رکاب ساز لایه نازک دیگری از پودر فلز را پخش می کند.

این روند تا زمانی که کل قسمت کامل شود ، تکرار می شود. پس از اتمام مراحل ساخت ، قطعات کاملاً در پودر فلز محصور می شوند. برخلاف فرآیند فیوژن بستر پودر پلیمری (مانند SLS) ، قطعات از طریق ساختارهای پشتیبانی به سکوی ساخت متصل می شوند.

پشتیبانی در چاپ سه بعدی فلزی با استفاده از همان ماده ساخته شده در قسمت ساخته شده و همواره برای کاهش پیچ و تاب و اعوجاج ممکن است به دلیل دمای بالای پردازش مورد نیاز باشد.

هنگامی که سطل خنک می شود تا دمای اتاق ، پودر اضافی به صورت دستی از بین می رود و قسمت ها معمولاً تحت گرما قرار می گیرند در حالی که هنوز به سکوی ساخت متصل شده اند تا هرگونه فشارهای باقی مانده را تسکین دهند.

سپس قطعات از طریق برش ، ماشینکاری یا سیم EDM از صفحه ساخت جدا می شون و برای استفاده یا پردازش بیشتر پس از آن آماده هستند.

شاید برایتان جالب باشد: پرینتر سه بعدی چگونه کار می کند؟

آخرین فن آوری چاپ در فلز سه بعدی

قبل از اینکه به اصول اولیه چاپ سه بعدی فلزی بپردازیم ، به جدیدترین نوآوری ها در این زمینه گسترده نگاهی می اندازیم. طی چند سال گذشته ، تعدادی از  افراد جدید پدید آمده اند که به طور کلی فرآیند چاپگر سه بعدی فلزی سنتی را تغییر داده اند.

اگرچه چاپ سه بعدی فلزی کاملاً در دسترس مصرف کننده نیست ، اما این فناوری گام های بسیاری برداشته است. آنچه روزگاری محدود به ماشینهای اندازه و گران قیمت بود ، اکنون برای مشاغل کوچک و متوسط قابل دسترسی است.

در اینجا قصد داریم تا جدیدترین شرکتهایی که در حال اختلال در چاپگرهای فلزی 3D سنتی هستند را معرفی کنیم.

پرینتر سه بعدی فلز Sharebot

Sharebot ، یک توسعه دهنده مرکزی ایتالیایی ، سالهاست که تلاش می کند تا سیستم های چاپ سه بعدی را به بازار عرضه کند و به معرفی فناوری ها در مشاغل کوچک و متوسط کمک کند.

بتدریج دامنه محصولات خود را از دستگاه های رومیزی گرفته تا سیستم های حرفه ای تری گسترش داد و پس از سالها تحقیق به اولین چاپگر فلزی سه بعدی خود رسید که در MECSPE ، یک نمایشگاه تجاری تولیدی در پارما ایتالیا در بهار 2019 آغاز به کار کرد.

پرینتر سه بعدی HP Metal Jet

شرکتی دیگر که می خواهد در صحنه چاپ فلزی 3D نام خود را بسازد ، شخصی نیست جز HP. در طول نمایشگاه بین المللی فناوری تولید 2018 (IMTS) ، این غول فناوری از HP Metal Jet پرده برداری کرد ، یک فناوری پیشرفته چاپ سه بعدی فلزی است که قادر به ایجاد قطعات فلزی با درجه تولید در حجم بالا است.

HP همچنین برای ارائه خدمات تولید فلز جت خود با GKN Powder Metallurgy و Parmatech همکاری کرده است. به مشتریان اجازه می دهد بدون نیاز به سرمایه گذاری کامل در سیستم HP Metal Jet خود ، قطعات فلزی از نوع صنعتی تولید شده توسط سیستم جدید را سفارش دهند.

پرینتر سه بعدی Aurora Labs

یکی دیگر از تازه واردهای چاپ سه بعدی فلزی که در این بخش از بازار در حال ظهور است ، تولید کننده استرالیایی Aurora Labs است. چاپگر چاپ سریع One Aurora Labs  اولین چاپگر سه بعدی لیزر ذوب مستقیم فلز در جهان (DMLM) با فن آوری چاپ چند لایه همزمان (MCP) است.

فن آوری ثبت اختراع MCP Aurora امکان چاپ مستقیم فلز سه بعدی با سرعت بسیار سریعتر از آنچه قبلاً با فناوری DMLM تک لایه ایجاد شده امکان پذیر بوده است.

چاپ سه بعدی فلز برای طراحان سه بعدی

مهندسین و طراحان در مورد چاپ سه بعدی فلزی چه چیزی را باید بدانند؟ اول از همه ، سه روش مختلف چاپ سه بعدی فلزی وجود دارد که باید درباره آنها بدانید. 1-فناوری پالایش مستقیم (DMLS) ، همچنین  (SLS) و (SLM) شناخته می شود ، یک سیستم بستر پودر و محبوب ترین فرآیند چاپ سه بعدی فلزی است.

در اصل یک لیزر قبل از اینکه یک لایه جدید در بالای صفحه قرار بگیرد و فرآیند تکرار شود ، یک طراحی 2D را روی سطح پودری مسطح ذوب می کند.

این روند کند است و به یک طراحی دقیق تر احتیاج دارد ، اما نتایج آن را پرداخت می کنند. 2-رسوب انرژی مستقیم (DED) یا رسوب فلز لیزر (LMD) یک سیستم دارای پودر تغذیه است.

این یک جریان پودر فلز بسیار غلیظ را از طریق یک اکسترودر ارسال می کند ، که بلافاصله با یک لیزر در سطح قسمت ملاقات می شود. DED یک فرایند چاپ سه بعدی فلزی بسیار دقیق است که می تواند برای تعمیر قطعات شکسته نیز استفاده شود. 3-جت اتصال فلزی یک رزین اتصال دهنده مایع را روی یک ماده فلزی پودری اعمال می کند.

این فناوری چاپ فلزی سه بعدی سریع ، نسبتاً ارزان است و همچنین می تواند برای ایجاد سازه های بزرگ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اشکال در این فرآیند نهفته است: نقاط قوت و چگالی حاصل را نمی توان با چیز واقعی مقایسه کرد. شما می توانید قطعات جت چسبانده شده را پس از پردازش قرار دهید تا آنها را قوی تر کنید.

چیزهایی که باید هنگام چاپ سه بعدی با فلز بدانید

برخی از تصورات غلط رایج در مورد چاپ فلزی سه بعدی وجود دارد. هر ماده چاپ سه بعدی فلزی دارای خصوصیات خاصی است که باید در فرایند طراحی مد نظر داشته باشید.

شما می توانید مشخصات را از تولید کننده یا خدمات چاپ سه بعدی فلزی به طور مستقیم دریافت کنید. بیشتر طراحی های سه بعدی نمی توانند به سادگی و بدون تغییر در طراحی اضافی به صورت فلزی به صورت سه بعدی چاپ شوند.

بیشتر اشیاء سه بعدی طراحی شده برای فرز CNC با چاپ سه بعدی فلزی سازگار نیستند. اجسام CNC دارای حجم بیشتری هستند. چاپ چنین شیئی به صورت فلزی بسیار پر هزینه خواهد بود.

اشیاء چاپ شده بر روی پرینترهای سه بعدی فلزی دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به اشیاء فلزی هستند. با این گفته مزایای چاپ سه بعدی فلزی بسیار عالی است.

مزایای چاپ سه بعدی فلز

  • قابل اعتماد با نتایج مداوم
  • نسبتاً قوی
  • نسبتاً سبک
  • کمترین اتلاف
  • ساختارهای منحصر به فرد
  • فناوری تجارت هوافضا

برنامه های کاربردی چاپ 3D فلز در صنایع مختلف

برخی از بخش های صنعتی  از پرینترهای فلزی سه بعدی برای اشیاء روزمره استفاده می کنند مواردی که حتی نمی دانید آنها به صورت سه بعدی چاپ شده اند. متداول ترین آنها کاشت های پزشکی و دندان است که از قبل بهترین گزینه در دسترس بیماران است.

به این دلیل است که اتصالات به راحتی می توانند با نیاز افراد سازگار شوند. بخش دوم جواهرات است. در این حالت ، بیشتر تولید کنندگان از چاپ رزین سه بعدی و ریخته گری موم از دست رفته با چاپ سه بعدی فلز استفاده می کنند. صنعت هوافضا همچنین به چاپ سه بعدی فلزی وابسته است.

Ge-AvioAero در ایتالیا اولین کارخانه چاپ کامل سه بعدی در جهان بود. این قطعات را برای موتور جت LEAP ایجاد می کند. صنعت بعدی که از پرینترهای سه بعدی فلزی استفاده خواهد کرد ، بخش خودرو است.

BMW ، Audi ، FCA در حال حاضر آن را جدی می بینند ، نه فقط برای نمونه های اولیه بلکه برای قطعات واقعی نیز در نظر گرفته شده است. در سراسر جهان ، بیش از 100 شرکت خدمات خود را با  اشیاء فلزی ساخته شده با پرینت سه بعدی ارائه می دهند.

محبوب ترین خدمات چاپ فلزی سه بعدی در دنیا

1-Craftcloud

ما میخواهیم تا راه حل همه کاره All3DP را برای به دست آوردن بهترین قیمت برای هر شیء چاپی سه بعدی به شما معرفی کنیم. محبوب ترین خدمات چاپ سه بعدی Shapeways ، Sculpteo و i.materialise و بسیاری از متخصصان چاپ سه بعدی فلزات از طریق Craftcloud قابل دسترسی است.

Craftcloud قیمتها را مستقیماً از خدمات چاپ سه بعدی  دارد ، همه قیمت ها می توانند در زمان واقعی مقایسه شوند. قسمت چاپ سه بعدی به شما نشان می دهد که کدام یک از مواد فلزی ارائه دهندهبرای چاپ سه بعدی بهتر است. پس از بارگذاری مدل سه بعدی خود ، قیمت های واقعی و اطلاعات ارسال را در مدت زمان چند ثانیه دریافت خواهید کرد.

بنابراین ، اگر می خواهید بهترین قطعات ممکن را برای قطعات فلزی با کیفیت بالا بدست آورید ، حتما Craftcloud  را مشاهده کنید. فلزات چاپ سه بعدی: آلومینیوم ، برنج ، برنز ، کروم کبالت ، مس ، طلا ، پلاتین ، فولاد ، نقره ، تیتانیوم.

2-Shapeways

Shapeways ، محبوب ترین سرویس چاپ آنلاین 3D جهان ، دو سرویس ارائه می دهد. به عنوان یک مصرف کننده ، شما از طیف گسترده ای از کالاهای طراحی شده حرفه ای ، آنها را سفارشی می کنید و آنها را مطابق با مشخصات خود چاپ می کنید.

Shapeways ، مشابه سایر خدمات چاپ سه بعدی ، مغازه هایی را به طراحان پیشنهاد می کند که می توانند کارهای خود را بفروشند و چاپ کنند.

Shapeways همچنین برای نمونه سازی سریع مناسب است. مشتریان از چاپگرهای درجه صنعتی (EOS ، سیستمهای سه بعدی) و پشتیبانی فنی اختصاصی بهره مند می شوند. فلزات چاپ سه بعدی: آلومینیوم ، برنج ، برنز ، طلا ، پلاتین ، فولاد ، نقره و فلزات گرانبها. موم ریخته گری نیز برای جواهرات موجود است.

3-Sculpteo

یک سرویس چاپ آنلاین سه بعدی است. که به هر کسی امکان بارگذاری مدل های سه‌بعدی را می دهد و در انواع مختلفی از آنها ساخته است. Sculpteo علاوه بر رقیبان خود ، به افراد و متخصصان این امکان را می دهد تا یک فروشگاه اینترنتی را باز کنند و طرح های خود را به عموم بفروشند.

پایدار بودن چاپگرهای Sculpteo شامل دستگاههای پر مصرف از سیستمهای سه بعدی ، EOS ، Stratasys و ZCorp است. مستندات فنی گسترده آن به شما در تشخیص نقص طراحی و انتخاب مواد مناسب برای پروژه کمک خواهد کرد. فلزات چاپ سه بعدی: آلومید (پلاستیک با ذرات آلومینیوم) ، برنج ، نقره.

-3D Hubs4

از طریق پلتفرم 3D Hubs ، می توانید افراد و مشاغلی را که ارائه خدمات چاپ سه بعدی در منطقه شما هستند ، جستجو کنید ، پرونده STL خود را برای تخمین فوری بارگذاری کنید و مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنید تا کار انجام شود. این سرویس چاپ سه بعدی آنلاین همچنین به شما امکان می دهد تا بر اساس مواد ، با رتبه کاربر ، فاصله ، و چندین عامل دیگر فیلتر کنید.

صرف نظر از نوع کالایی که می خواهید چاپ کنید ، احتمالاً شخصی در مجاورت شماست که می تواند آن را برای شما چاپ کند. تعداد قابل توجهی از مواد را می توان با کیفیت صنعتی چاپ کرد که در زمینه جستجو با عنوان “HD” مشخص شده است. فلزات چاپ سه بعدی: آلومینیوم ، برنز ، کروم کبالت ، فولاد ضد زنگ ، تیتانیوم.

5-i.materialse

i.materialise شرکتی است که برای تولید نمونه های اولیه و محصولات چاپی سه بعدی با صنایع همکاری می کند. اما برای طراحان عامه و عمومی ، خدمات چاپ سه بعدی آنلاین به نام i.materialise را ارائه می دهد.

مانند Shapeways ، خدمات چاپ آنلاین 3D به همه امکان می دهد تا طرح های سه‌بعدی خود را بارگذاری کرده و چاپ کنند. پس از بارگیری و چاپ موفقیت آمیز ، یک طراح می تواند آن را از طریق گالری فروشگاه اینترنتی i.materalise یا در وب سایت خود بارگذاری کند. فلزات چاپ سه بعدی: آلومید (پلاستیک با پودر آلومینیوم) ، برنج ، برنز ، مس ، طلا ، نقره ، فولاد ، تیتانیوم.


قیمت پرینتر سه بعدی 3dRD

مجموعه 3dRD یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پرینتر سه بعدی در ایران است که این دستگاه ها را از 0 تا 100 در ایران ساخته، و با قیمت مناسیبی در بازار عرضه می کند. برای مشاهده انواع مختلف پرینترها و خرید پرینتر سه بعدی مورد نظر خود می توانید روی لینک ارائه شده کلیک کنید.


چاپ سه بعدی METAL

مسائل اصلی در مورد چاپ سه بعدی فلزی همانند چاپگرهای سه بعدی است: محدودیت نرم افزار و سخت افزار ، بهینه سازی مواد و اگرچه ما در اینجا بیش از حد به نرم افزار متمرکز نخواهیم شد ، لازم به ذکر است که بزرگترین ناشران ، مانند Autodesk ، SolidWorks و solidThinking ، همگی روی محصولاتی کار می کنند تا بتوانند تا حد ممکن از فرآیندهای چاپ سه بعدی فلز پشتیبانی کنند.

به طور کلی ، قطعات فلزی پرینت سه بعدی می توانند به اندازه اجزای فلزی تولید شده قوی باشند. قطعات ایجاد شده با DMLS دارای خواص مکانیکی معادل یک قسمت فلز چدن هستند. در واقع ، سازنده Stratasys ادعا می کند فلزات چاپ شده سه بعدی بالاتر از استانداردهای صنعت برای آزمایش تراکم است.

انواع چاپگرهای سه بعدی فلزی صنعتی

خوب ، پرینترهای سه بعدی فلزی از نوع صنعتی نسبتاً گران هستند. بنابراین ، اگر شرکت شما به دنبال به دست آوردن چاپگر فلزی سه بعدی با فلز صنعتی است ، حتماً تا آنجا که ممکن است تحقیقات لازم را انجام دهید. طیف گسترده ای از سیستم های تولید مواد افزودنی فلزی در خارج از کشور وجود دارد و هرکدام مزایا و مضرات متمایز خود را ارائه می دهند.

برای اینکه بتوانیدم درباره آنچه در حال حاضر در بازار موجود است ، به شما ایده بدهیم ، در اینجا انواع مختلفی از آنها وجود دارد که می توانید از طریق خدمات چاپ سه بعدی به آنها دسترسی پیدا کنید. شاید دوست داشته باشید: قیمت و خرید پرینتر سه بعدی صنعتی

1-پرینتر EOS M 100

چاپگر سه بعدی EOS M 100 سیستم تولید افزودنی فلز از  تولید کننده آلمانی است. این دستگاه با بهره گیری از فناوری مستقیم لیزر DMLS ، به لیزر فیبر 200 واتی برای ذوب و فیوز پودر فلز ریز مانند آلومینیوم ، استیل حاوی فولاد ، فولاد درجه بالا ، تیتانیوم ، نیکل و آلیاژهای کروم کبالت مجهز شده است.

ليزر كوچك این دستگاه وضوح بسيار بالا را قادر مي سازد و آن را براي قسمت هاي فلزي پيچيده ، مانند سطوح  ، شيب هاي عميق يا مجاري خنك كننده ، مناسب مي سازد. M 100 برای کاهش زمان پردازش و تمیز کردن بهینه شده است ، که به نوبه خود باعث می شود قطعات به سرعت و مؤثر تولید شوند. همچنین دارای یک طراحی داخلی مدولار و سطل تهیه پودر است که عملکرد و نگهداری آن را بسیار آسان می کند.

پرینتر سه بعدی فلز

2-پرینت سه بعدی فلز با Desktop Metal

Desktop Metal یکی از بزرگترین تغییر دهنده بازی ها در بازار چاپ 3D فلز بود. در سال 2017 این شرکت از دو پرینتر سه بعدی فلزی رونمایی کرد.

سیستم استودیو و سیستم تولید. این ردیف سخت افزاری اجازه تولید مواد افزودنی فلز را بسیار مقرون به صرفه تر کرده و قادر به تولید قطعات سریعتر میباشد.

مشابه چاپ FDM ، این پرینتر سه بعدی فلزی از پودرهای فلزی MIM استفاده می کند که به مخلوط پلیمری محدود شده اند. پس از اتمام چاپ سه بعدی ، اشیاء در کوره Desktop Metal با دمای حداکثر 1400 درجه سانتیگراد قرار می گیرند و پلیمر را ذوب می کنند و شما را با یک قسمت فلزی رها می کنند.

Desktop Metal پرینت سه بعدی فلز

3- چاپگر Additec μPrinter

افزودنی μPrinter یک چاپگر سه بعدی فلزی رومیزی در سطح کار توسط شرکت Additec ، تولید کننده دفتر مرکزی در ایالات متحده و آلمان است. برای ایجاد قطعات فلزی سه بعدی از نوعی فناوری چاپ سه بعدی DED استفاده می کند.

این شرکت  آنرا LMD می نامد. Additec μPrinter یکی از کم حجم ترین چاپگر فلزی سه بعدی در جهان است. این دستگاه می تواند سیم و پودر مواد اولیه را به هندسه های پیچیده درآورد ، همه در حالی که روی یک میز کار قرار می گیرد.

توانایی پردازش سیم جوش تجاری به این معنی است که مواد در هر جای دنیا به طور گسترده ای در دسترس هستند و قیمت گذاری از هر کیلوگرم زیر 10 دلار شروع می شود.

پردازش سیم و پودر ، حتی در همان زمان برای اولین بار در صنعت است و به معنای استفاده از یک μPrinter منفرد برای طیف وسیعی از برنامه های تحقیقاتی است. از μPrinter همچنین می توان برای روکش فلزی یا ترمیم قطعات کوچک استفاده کرد.

چاپ سه بعدی فلزات

4-پرینتر Digital Metal DM P2500

DM P2500 اجزای فلزی بسیار کوچک و پیچیده ای تولید می کند. امکان تولید سریع ، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه قطعات فلزی را مستقیماً از داده های CAD فراهم می کند.

به علاوه آن وضوح باورنکردنی 35 میکرومتر و دقت بالا را ارائه می دهد و سطح بالایی از جزئیات را ارائه می دهد. از آنجا که پودر بدون سینتر در بستر چاپ به عنوان پشتیبانی عمل می کند ، می توان قطعات پیچیده و کاربردی را نیز به صورت سه بعدی چاپ کرد .

و با قرار دادن اشیاء در بالای یکدیگر ، از کل حجم ساخت میتوانید برای بسیاری از قسمت های کوچک استفاده کنید. ساخت این چاپگر برای تولید سریال و شخصی سازی قطعات استفاده نهایی ایده آل است.

پرینتر Digital Metal DM P2500

5-پرینتر سه بعدی فلزات MarkforgedMetal X

Markforged یکی دیگر از شرکت های چاپ سه بعدی است . این پرینتر سه بعدی فلزی مشابه با سیستم استودیوی Desktop Metal ، با چاپ پودر فلزی که در یک ماتریس پلاستیکی قرار دارد کار می کند.

ماژول گرمایش اجازه می دهد تا پلاستیک و ذوب شدن پودر فلز به یک قسمت قوی و متراکم تبدیل شود که 97٪ فلز دارد. حداکثر اندازه ساخت آن 300 × 220 × 180 میلی متر است و مواد پرینت سه بعدی فلزی آن از جنس استنلس استیل است. سایر مواد سازگار همچنین شامل ابزارهای فلزی ، تیتانیوم ، اینکونل ، مس و آلومینیوم است.

پرینتر سه بعدی MarkforgedMetal X

کلام پایانی:

امیدواریم این مقاله به اندازه کاقی برای شما مفید بوده باشد . اگر مطالب دیگر این سایت را مطالعه کرده باشید متوجه اهمیت این تکنولوژی جدید در این روزها شده اید. شما با خرید یک دستگاه پرینتر سه بعدی میتوانید این فناوری جدید را به داخل خانه های خود بیاورید. شما میتوانید با یک سرمایه گذاری پایین عملکرد بالایی را در صنعت خود داشته باشد.

پس عجله کنید و همین حالا با مجموعه 3dRD تماس بگیرید و پرینتر سه بعدی خود را برای خلق ایده های جدید سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست