ساخت خودرو و قطعات آن با پرینتر سه بعدی صنعت خودرو سازی (3dRD)

مدتی است که به نظر می رسد می خواهیم همه چیز را با دستگاه های پرینتر سه بعدی چاپ کنیم. بسیاری از کالاهای بزرگ که شاید هرگز تصور آنرا نکنیم با چاپگر های سه بعدی ساخته شده اند. از املاک و مستغلات آن گرفته تا اجزای بدن! از ساخت اسباب بازی و کارت ویزیت تا استفاده از این فناوری بزرگ در جراحی زیبایی.

در نهایت بسیاری از محصولات بوده اند که وجود خارجی نداشتند اما با استفاده از پرینتر های سه بعدی به واقعیت تبدیل شده است. اگرچه ممکن است صحبت های زیادی درباره اتومبیل های پرینت سه بعدی شنیده شده باشد، اما تا قبل از ساختن خودرویی با این تکنولوژی کاملا ایده ای دور از ذهن بوده است.

>> ویدیو مربوط به تولید قطعات خودرو با پرینتر سه بعدی را در این لینک مشاهده کنید: ساخت قطعات خودرو با پرینترسه بعدی شرکت 3dRD

در این مقاله قصد داریم تا 10 خودروی برتر که توسط پرینتر سه بعدی ساخته شده اند را معرفی کنیم.

پرینتر سه بعدی در صنعت خودرو سازی

10 خودروی ساخته شده با پرینتر سه بعدی

چاپ سه بعدی که بیشتر به عنوان یک ابزار نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار می گیرد ، مدتی است که در صنعت خودرو حضور دارد. اکنون تمام اتومبیل ها به صورت سه بعدی چاپ می شوند.

در این قسمت 10 مورد از جالبترین اتومبیل هایی که به صورت سه بعدی چاپ شده یا دارای قطعات چاپی سه بعدی هستند ، آورده شده است.

باور کنید یا نه ، ماشینهای چاپی سه بعدی یک واقعیت هستند. اگرچه شما هنوز نمی توانید اتومبیل های چاپی سه بعدی را در نمایندگی های شهر خود پیدا کنید ، مفاهیم بسیار جالبی در این مورد وجود دارد که با ارائه امکان چاپ سه بعدی در صنعت خودرو ، کار بزرگی انجام می دهند.

فقط بخاطر داشته باشید که بیشتر این خودروهای سه بعدی برای خرید در دسترس نیستند.

1-خودروی سه بعدی LSEV

یک اتومبیل برقی با قیمت 7500 دلار. LSEV که قرار است در سال 2019 به بازارهای آسیا و اروپا برسد ، واقعاً یک تغییر دهنده دنیای خودرو است. با قیمت پایین 7500 دلار ، به نظر می رسد یک ماشین چاپی برقی 3 دلاری ارزان قیمت است.

LSEV همکاری بین XEV ، یک شرکت طراحی مستقر در هنگ کنگ با یک استودیوی طراحی در ایتالیا و Polymaker ،  شرکت چاپ سه بعدی چینی است.

شاید دوست داشته باشید بخوانید: پرینتر سه بعدی دقیقا چگونه کار میکند!؟

به استثنای قطعاتی مانند لاستیک ، پنجره ، صندلی و شاسی ، داخلی و خارجی خودرو به صورت سه بعدی چاپ شده است. پرینت سه بعدی تمام اجزای LSEV سه روز طول می کشد که فوق العاده سریع است!

در چاپ این خودرو از فناوری FDM استفاده شده است.

خودروی سه بعدی LSEV

2-خودروی سه بعدی PUV

PUV یک وسیله نقلیه پرینت سه بعدی است که توسط آزمایشگاه ملی اوک ریج برای پروژه ای به نام AMIE ساخته شده است. AMIE مخفف افزودنی تولید یکپارچه انرژی است ، و هدف این پروژه نوآوری نحوه تولید ، استفاده و ذخیره انرژی است.

پانل های بدنه PUV در یک چاپگر تقویت شده با فیبر کربن در یک پرینتر سه بعدی بزرگ چاپ شد. این ماشین پرینت سه بعدی دارای حداکثر سرعت 35 مایل در ساعت است .

خودروی سه بعدی PUV

3-خودروی سه بعدی BMW 507

اتومبیلی که  مشاهده می کنید BMW 507 است. اما فقط 507 نیست. این متعلق به پادشاه Rock’n’Roll بود.وقتی ماشین پیدا شد ، از نظر شکل ظاهری عالی نبود . ترمیم BMW 507 الویس تا حدی به لطف چاپ سه بعدی امکان پذیر شد. از آنجا که هنوز تعداد 507 قطعه کمی در دسترس نیست ، تیم بی ام و کلاسیک  به راهی برای تولید قطعات جدید و قدیمی جدید نیاز داشت.

برای همین ، آنها به چاپ سه بعدی روی آوردند. آنها به سرعت طرح های مؤلفه اصلی را در مدل های CAD مجددا تکرار کردند. طرح ها به یک چاپگر سه‌بعدی فرستاده شدند تا بادگیرهای پنجره و دستگیره درب را تولید کنند.

به هیچ وجه این 507 یک ماشین چاپی سه بعدی نیست ، اما دارای تعدادی از اجزای چاپی سه بعدی است.

مطلب پیشنهادی مرتبط: ماکت سازی مدرن با پرینتر سه بعدی

این خودرو فقط نشان می دهد که چگونه چاپ سه بعدی می تواند به راحتی روند یک خودرو ترمیم شده را تکمیل کند.

خودروی سه بعدی BMW 507

4-خودروی سه بعدی Nanyang Venture 8

Nanyang Venture 8 یک اتومبیل برقی است که توسط دانشجویان و کارکنان دانشگاه فناوری نانیانگ ساخته شده است. این خودرو دارای بیش از 150 قطعه چاپی سه بعدی از جمله خوشه ابزار ، کوره های مختلف ، قفل درب و از همه مهمتر پوسته بیرونی است.

همچنین دارای شاسی پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن است. این بدنه از چندین بخش چاپ شده ABS 3D ساخته شده است که از یک ساختار لانه زنبوری برای تقویت استحکام آن استفاده شده است.

با وجود اینکه یک ماشین چاپی 3D نیست ، اما هنوز هم پتانسیل سفارشی سازی فناوری پرینتر سه بعدی در خودرو سازی  را برجسته می کند.

خودروی سه بعدی Nanyang Venture 8

5-خودروی سه بعدی EDAG

برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال 2015 رونمایی شد ، EDAG نمایش خوبی بود برای آنکه ببینیم چگونه چاپ سه بعدی می تواند به صنعت خودرو کمک کند تا ضمن کاهش چشمگیر وزن ، پنل بدنه و استحکام خودرو را حفظ کند. EDAG همچنین تصمیم گرفت که ساختارهای چاپی سه بعدی را با پارچه مخصوص جک ولفسکین بپوشاند ، که قوی است و تقریباً هیچ وزنی ندارد.

خودروی سه بعدی EDAG

6-خودروی سه بعدی تویوتا uBox

این خودروی سه بعدی توسط مرکز تویوتا و مرکز بین المللی تحقیقات اتومبیل دانشگاه Clemson ساخته شده است. تویوتا uBox یک ماشین مفهومی ابزار است.

در داخل این خودرو از چاپ سه بعدی ماژولار استفاده شده است. ایده در ساخت این خودروی سه بعدی این است که ، در آینده ، ما قادر خواهیم بود قطعات داخلی مانند کفپوش ،درب ، قطعات داشبورد و دریچه های هوا را به صورت سه بعدی و شخصی بسازیم.

مطلب مرتبط: پرینتر سه بعدی در مهندسی پزشکی

تویوتا همچنین اظهار داشت که قصد دارد یک مرکز آنلاین را راه اندازی کند که رانندگان آینده uBox بتوانند طرحهای چاپی سه بعدی خود را به اشتراک بگذارند.

صاحبان دیگر پس از آن می توانند بدون مراجعه به فروشگاه ، آنها را در خانه تولید کنند و نصب کنند.

خودروی سه بعدی تویوتا uBox

7-خودروی سه بعدی بنتلی

حتی تولیدکنندگان مشهور خودرو نیز برای تولید خودروهای مفهومی به چاپ سه بعدی روی آورده اند. آنچه در تصویر  مشاهده می کنید یک اتومبیل مفهومی بنتلی اسپید 6 است که در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2015 رونمایی شد.

بنتلی از فناوری چاپ SLS 3D برای تولید قطعات فلزی مانند کوره ، دریچه های هوای جانبی ، دستگیره درها و اگزوز استفاده کرد. چاپ سه بعدی ارزش ساخت زیادی را برای ساخت Speed 6 به همراه داشت زیرا تولید مقرون به صرفه قطعات فلزی پیچیده را امکان پذیر می کند.

همه مارک های لوکس اتومبیل سعی می کنند مارک تجاری خود را در طراحی خودروهای مدرن خود پیاده سازی کنند ، و دقیقاً همان جایی است که چاپ سه بعدی به شما کمک می کند. میتوانید با فناوری پرینتر های سه بعدی یک سبک خاص را ارائه دهید.

خودروی سه بعدی بنتلی

8-ماکت خودروی سه بعدی AUDI

این ماکت یک طرح سه بعدی  برای اولین بار در دنیای چاپ سه بعدی Audi است. این یک راه جالب است که شرکت  آئودی در نظر دارد تا توانایی چاپ قطعات فلزی سه بعدی را نشان دهد.

به این دلیل است که تمام قطعات فلزی آن با استفاده از چاپگر SLS 3D تولید شده و بعداً مونتاژ شده است تا یک ماشین چاپی کامل سه بعدی را تشکیل دهد.

ماکت خودروی سه بعدی AUDI

9-خودروی سه بعدی BLADE

اولین ابرخودرو چاپ شده در جهان. Blade یک ماشین چاپی سه بعدی با کارایی بالا است که از لوله های فیبر کربنی و میله های آلومینیومی چاپی ساخته شده است! به منظور تحویل استحکام بالا و وزن کم ، این دو مؤلفه درون شاسی نصب شده اند.

شرکتی که در پشت Blade قرار دارد Divergent3D است و یکی از اهداف آن دستیابی به رویکردهای مختلفی است که از طریق آن خودروها ، همانطور که امروز آنها را می شناسیم ، می توانند سبک تر و مقرون به صرفه تر باشند.

خودروی سه بعدی BLADE

10-خودروی سه بعدی Project M

پروژه جدیدی از یک ذهن عالی و خلاق. خودرویی که درتصویر مشاهده می کنید یک اتومبیل شهری کوچک و با انرژی است. نکته جالب در مورد پروژه M این است که از 93 قطعه چاپ شده سه بعدی تشکیل شده است. Project M از یک موتور بنزینی سه سیلندر بهره می برد که باعث می شود ماشین چاپی سه بعدی به حداكثر سرعت خود یعنی 156 كیلومتر در ساعت برسد.

همچنین یک اتومبیل بسیار سبک وزن است و وزن آن فقط 550 کیلوگرم است. چاپ سه بعدی سازنده این خودرو را قادر ساخت تا در مدت زمان کوتاهی اجزای داخلی را تولید کند ، بنابراین موجب صرفه جویی در هزینه نیز می شود.

این شرکت اظهار داشت که چاپ سه بعدی به آنها این امکان را می دهد که قطعات پلاستیکی پیچیده ای را به راحتی و به صرفه تولید کنند.

فیلامنت چیست؟

موارد اولیه پرینتر سه بعدی را فیلامنت می نامند که برای شناخت بیشتر آن پیشنهاد می کنم مطلب فیلامنت چیست را از دست ندهید.

خودرو سه بعدی

پرینتر های سه بعدی در صنعت خودروسازی

اگرچه شما به زودی نمی توانید یک ماشین چاپی سه بعدی را در نمایندگی ها خریداری کنید ، اما چاپ سه بعدی خیلی وقت است که بخش مهمی از روند توسعه خودروها بوده است.

با این حال ، اخیراً ما شاهد هستیم که موارد استفاده از چاپ سه بعدی در تولید خودرو نیز جایگاه خاصی پیدا کرده است. این فناوری در خودرو سازی نسبت به روش های ساخت خودرو به روش سنتی با کارآمدتر و مقرون به صرفه تر می شود. این تکنولوژی به افراد این امکان را میدهد که هر خودرویی با هر مشخصاتی که میخواهند بسازند.

فناوری چاپ سه بعدی در مرحله اولیه برای صنعت خودرو جذاب بود و تولید مواد افزودنی در این بخش در حال افزایش است. پیشرفت های اخیر در ساخت مواد افزودنی ، ایجاد طرح های جدیدتر ، کاهش زمان سرب و کاهش هزینه ها ، در حال حاضر راه را برای شیوه های جدید و تولید وسایل نقلیه موتوری هموار می کند. اگر در زمینه خودرو سازی فعالیت می کنید و علاقه مند هستید از چاپگر سه بعدی در تولیدات خود استفاده کنید می توانید از مراکز فروش پرینتر سه بعدی آن را تهیه نمایید.

نوآوری در صنعت خودرو با پرینتر سه بعدی

نمونه سازی خودرو ها با پرینتر سه بعدی

با سرعت بسیار زیاد و پیشرفته ای که می توان نمونه سازی را با استفاده از چاپ سه بعدی انجام داد ، میتوان یک طراحی اولیه از خودرو مورد نظر را به دستگاه پرینتر سه بعدی داد. 

و این فناوری روند تولید محصول را متحول کرده است. با چاپ سه بعدی ، طراحان خودرو می توانند به سرعت نمونه اولیه یك قسمت بدنه یا مونتاژ را از یك عنصر داخلی ساده گرفته تا داشبورد یا حتی یك مدل از مقیاس کوچکتر از كل خودرو تولید كنند.

نمونه سازی اولیه سریع شرکتها را قادر می سازد تا ایده ها را به سرعت بهه واقعیت تبدیل کنند. با تولید کردن یک قسمت کوچک و یا کل یک خودرو در اندازه کوچکتر میتوان نتیجه کار را به صورت عینی مشاهده کرد.

با چاپ سه بعدی ، نمونه های ساخته شده اولیه بسیار دقیق هستند. شرکت های خودرو سازی میتوانند این نمونه ها را در زمان کم و با هزینه کم برای مشتریان درست کنند.

تولید قطعات سفارشی خودرو

چاپ سه بعدی برای تولید قطعات سفارشی با هزینه های بسیار کاهش یافته ایده آل است. و به تولید کنندگان قابلیت های جدید و  گسترده ای برای تولید قطعات سفارشی میدهد.

شرکت های خودرو سازی میتوانند قسمتی را برای مشتریان در نظر بگیرند تا بعضی از قسمت ها را خودشان طراحی کنند. پرینتر های سه بعدی این امکان را میدهد تا هر فردی خودروی مختص به خودش را داشته باشد.

ساخت لوازم و ابزار خودرو سازی

کارخانجات خودرو و تأمین کنندگان قطعات از هزاران وسایل و لوازم جانبی سفارشی استفاده می کنند ، اگر در هر شرایطی یکی از این ابزار ها نباشد به طور کلی کار انجام نمیشود.

با پرینتر های سه بعدی حتی میتوان ابزار های مهم در خودرو سازی را ساخت. اید خرید و یا سفارش یک ابزار برای کارخانه ها و شرکت های خودروئ سازی روزها زمان ببرد. اما با داشتن یک دستگاه پرینتر سه بعدی میتوان در کمترین زمان ابزاری که نیاز به آن است را تولید کرد.

مطلب خواندنی و جالب: ساخت وسایل تزئینی با پرینتر سه بعدی

تولید قطعات یدکی با پرینتر سه بعدی

قطعات یدکی از خیلی قبل تر ها چالشی برای صنعت خودرو بوده است. تقاضای لوازم یدکی روز به روز بیشتر شده و با بالا رفتن مدل خودرو ها لوازم یدکی آنها نیز تغییر میکند.

چاپگر های سه بعدی از موقعیت مناسبی برخوردار هستند تا تأثیر مثبتی بر مشکل قطعات یدکی صنعت خودرو بگذارند. با نرم افزار های طراحی پرینتر سه بعدی میتوان هر کدام از قطعات یدکی را طراحی کرده و توسط دستگاه چاپگر آنها را ساخت. حتی میتوان با استفاده از دستگاه پرینتر سه بعدی قطعات یدکی خودرو هایی که سالهاست لوازم یدکی آنها وجود ندارند نیز ساخت.

ساخت ماشین با پرینتر سه بعدی

تاثیر گذاری چاپگر سه بعدی در بازار خودرو

در حالی که به نظر می رسد همه در حال حاضر از چاپ سه بعدی برای نمونه سازی استفاده می کنند ، اما هنوز آنطور که باید این تکنولوژی در صنعت خودروسازی جا پیدا نکرده است.

بیشتر خودرو سازان در حدود نمونه سازی سریع برای طراحی خودرو هستند تا ایرادهای اصلی را برای طراحی کاهش دهند . اما پرینترهای سه بعدی کم هزینه در حال رشد هستند و به مهندسین این امکان را می دهند که یک طرح را برای فرم و تناسب آزمایش کنند.

اگر از این تکنولوژی در تولید خودرو استفاده شود مطمئنا قیمت خودرو ها در بازار شکسته خواهد شد. با استفاده از پرینتر های سه بعدی هر کس میتواند خودروی طراحی شده خودش را داشته باشد.

کلام آخر:

قدم به قدم که پیش میرویم شاهد تاثیر بسیار زیاد پرینتر های سه بعدی در صنعت های مختلف هستیم. تمام چیزهایی که ما در اینجا صحبت میکنیم تنها درصد ناچیزی از این فناوری بی نظیر است.

پس چرا باید حالا که دنیا روز به روز به سوی تکنولوژی های برتر میرود ما خودمان را از آنها محروم کنیم شما میتوانید تمام ایده های ذهنی خودتان را به واقعیت تبدیل کنید.

پس عجله کنید و همین حالا با مجموعه 3DRD تماس بگیرید و پرینتر سه بعدی خود را برای خلق ایده های جدید سفارش دهید.

مشاهده انواع پرینترها و خرید پرینتر سه بعدی با مناسب ترین قیمت و در کمترین زمان ممکن
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست