استون مارتین از دوچرخه پرینت سه بعدی شده خود رونمایی کرد
دوچرخه پرینت سه بعدی شده استون مارتین
دوچرخه پرینت سه بعدی شده استون مارتین

دنیای دوچرخه های درجه یک با عرضه J.Laverack Aston Martin .1R از نوآوری و تجمل بی سابقه ای استقبال کرده است. خیلی بیشتر از یک دوچرخه، اتحادی از صنایع دستی سفارشی و فناوری پیشرفته را در خود جای داده است. همچنین کاملاً قابل تنظیم است و دارای قطعات پرینت سه بعدی شده است. علاوه بر این، قاب .1R در همان کارگاه‌هایی شکل گرفت که خودروهای نمادین استون مارتین، با اشکالی که توسط سازندگان مدل‌های خبره با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری پیشرفته برای ایجاد طرح های سه‌بعدی طراحی شده‌اند.

در واقع، J.Laverack Aston Martin .1R چیزی بیش از یک کالای کلکسیونی است. این برای دوچرخه سوارانی است که به دنبال عملکرد و راحتی هستند. هر عنصر این دوچرخه به گونه ای طراحی شده است که یک تجربه سواری لذت بخش را ارائه دهد. هدف این است که یک قاب ایجاد کنید که سبکی، استحکام و راحتی را ترکیب کند تا بالاترین انتظارات را برآورده کند.

متریال قطعات و و دقت پرینتر سه بعدی برای ساخت دوچرخه استون مارتین

به طور دقیق تر، قاب .1R با استفاده از تکنیک های الهام گرفته شده از دنیای اتومبیل های فرمول 1، از ترکیبی از تیغه های تیتانیوم و لوله های فیبر کربنی ساخته شده است. ریزش‌های تیتانیوم 6AI/4V درجه هوافضا ، که با نسبت استحکام به وزن مشخص می‌شوند، از طریق پرینترهای سه بعدی با دقت دقیق در لایه‌های 30 میکرونی تولید می‌شوند. این دوچرخه همچنین دارای کالیپرهای ترمز یکپارچه است. هر کولیس از یک بلوک آلومینیومی با استحکام بالا ساخته شده است که دارای چهار پیستون تیتانیومی برای کنترل و مدولاسیون عالی است.

Marek Reicman، معاون اجرایی و مدیر ارشد خلاقیت در استون مارتین، توضیح بیشتری داد: «J.Laverack Aston Martin .1R اساساً یک هایپرکار تیتانیومی روی دو چرخ است. نبوغ ساده و هوشمندانه این است که چگونه پیشرفت‌های مهندسی را در سراسر دوچرخه با طراحی عملکردی خالص ترکیب کرده‌ایم تا یک تجربه سواری هیجان‌انگیز را ارائه دهیم. نتیجه یک فرم متمایز است که از طریق سنت و فناوری متولد شده و تنها با استفاده از پیشرفته‌ترین مواد ساخته شده است، که متناسب با شجره نامه و طبیعت آینده‌نگر دو شرکت بریتانیایی نمادین ما است.»

دوچرخه ساخته شده با پرینتر سه بعدی
دوچرخه ساخته شده با پرینتر سه بعدی

یک دوچرخه پرینت سه بعدی شده بسیار قابل تنظیم از استون مارتین

یکی از منحصر به فردترین جنبه های J.Laverack Aston Martin .1R سطح بالای سفارشی سازی آن است. در حالی که سفارشی‌سازی در دنیای دوچرخه‌ها چیز جدیدی نیست، این دو چرخه با ارائه خیاطی سفارشی واقعی یک قدم فراتر می‌رود. ساقه Sphyr با پرینت سه بعدی از تیتانیوم، متناسب با ابعاد هر صاحب آن تنظیم شده است. این رویکرد امکان سفارشی کردن مشخصات دسترسی و عرض را با دقت بسیار زیادی فراهم می کند.

.1R همچنین به دلیل تعهد خود به طراحی و ساخت سفارشی هر جزء از دوچرخه، متناسب با نیازهای هر یک از دوچرخه سواران متمایز است. این رویکرد منجر به ایجاد یک دوچرخه زیبا می شود. گزینه های لوکس، مانند روکش های چرمی دست دوخته، برای دسته و زین موجود است. میل لنگ کربن، مجهز به نوک تیتانیوم با چاپ سه بعدی، امکان سفارشی کردن طول میل لنگ را با دقت دقیق فراهم می کند و تناسب کامل را تضمین می کند.

الیور لاوراک، یکی از بنیان‌گذاران J.Laverack Bicycles، نتیجه می‌گیرد: «کار با تیم استون مارتین، ایده‌ها و نوآوری‌های جدیدی را باز کرده است، که استفاده از آن‌ها دوچرخه‌ای را پیشرفته‌تر از هر چیزی که در حال حاضر در بازار موجود است ایجاد کرده است. ما با همکاری استون مارتین نه تنها دوچرخه‌های تیتانیومی خود را به ارتفاعات جدیدی رسانده‌ایم، بلکه نوآوری‌های واقعی را در صنعت دوچرخه‌سواری کشف کرده‌ایم و دوچرخه‌ای با سطوح بی‌نظیر مهارت و مهندسی عملکرد ایجاد کرده‌ایم.»

شرکت صنعت سامه با نام تجاری 3dRD بزرگترین و تخصصی ترین تولیدکننده پرینترهای سه بعدی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست