خط تولید بطری پلاستیکی با پرینتر سه بعدی|تری دی آر دی (3dRD)

بطری های پلاستیکی هر روز در زندگی ما وجود دارند و شاید کمتر کسی به این نکته توجه می کند. آیا راه اندازی خط تولید بطری های پلاستیکی می تواند سودمند باشد؟ پرینترهای سه بعدی در این حوزه چه کمک هایی می توانند انجام دهند؟

همینجا باید این نکته را بدانید که تولید بطری های پلاستیکی از آنجایی که نقش مهمی در صنعت غذایی کشور دارند، بسیار مصرف می شوند و قاعدتا کاری بسیار پر سود است. آب های معدنی،نوشابه های گازدار، آبمیوه ها،شوینده های بهداشتی، عرقیات گیاهی مانند گلاب و هزاران محصول دیگر، بدون وجود بطری های پلاستیکی عملا نمی توانند عرضه شوند!

راه اندازی خط تولید بطری های پلاستیکی

راه اندازی خط تولید بطری های پلاستیکی چگونه است؟

بطری های پلاستیکی با استفاده از دستگاه هایی تحت عناوین دستگاه تزریق بادی پلاستیکی، دستگاه بادی و یا دستگاه تزریق پریفرم (preform) و در بازار خارجی به ( PET Bottle Making Machine ) معروف است.

این دستگاه برگرفته از یک کمپرسور باد که معمولا خارج از محیط سوله و یا کارگاه یا کارخانه است و یک دستگاه اپراتور یا هدایت کننده که درون کارگاه یا کارخانه قرار می گیرد. در اولین قدم برای راه اندازی خط تولید بطری های پلاستیکی خرید یا اجاره دستگاه تزریق باد است. بنابراین قدم به قدم توضیح می دهیم که چگونه یک خط تولید بطری پت راه اندازی کنید!

خرید یا اجاره دستگاه تولید بطری های پلاستیکی(دستگاه تزریق باد)

دستگاه های تزریق باد می تواند خریده یا اجاره داده شود. در حال حاضر این دستگاه ها در انواع مختلف خارجی(ایتالیایی،آلمانی) و ایرانی و دست دوم و نو وجود دارد. می توانید دستگاه کارکرده ای در حد نو پیدا کنید و در بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان خریداری کنید. اجاره دستگاه به نظر به صرفه نمی آید و ممکن است پس از آن پشیمان شوید.

اجاره یا خرید سوله یا کارگاه برای راه اندازی خط تولید

برای راه اندازی کارخانه تولید بطری می توانید از یک سوله کوچک شروع کنید و سپس آن را گسترش دهید. سوله های خارج شهر قیمت های خوبی برای اجاره یا خرید دارند. می توانید با پیش پرداخت 50 میلیون تومان با اجاره ماهیانه 2.5 میلیون تومان، یک سوله مناسب اجاره کنید و شروع به کار کنید.

در ضمن دستگاه تزریق باد فضایی 1.30*60 را اشغال می کند بنابراین نگران فضای اشغال شده نباشید! تنها کافیست جایی را برای بطری های تولید شده خالی کنید.

خرید مواد اولیه و نایلون های بزرگ برای بسته بندی بطری ها

پریفرم (مواد اولیه دستگاه تزریق باد)

همانطور که گفته شد ماده اولیه تولید بطری پلاستیکی پریفرم است. این مواد بسیار ارزان هستند و به نوعی نقش فیلامنت در پرینتر سه بعدی را ایفا می کنند.

در رنگ های مختلف و سایز های مختلف (مثلا 30mm) با توجه به اندازه بطری و شکل شمایل آن موجود است. مثلا می توانید مانند پرینت رنگی سه بعدی، بطری های مات، شفاف و رنگی بسازید.

بطری ها در نایلون ها چیده می شود(معمولا ردیف اول 4 بطری معمولی آب جای می گیرد و بقیه این بطری های تولید شده روی هم سوار می شوند) همچنین می توانید از کیسه های نایلون بزرگ زیپ دار استفاده کنید.

مشتری های خود را پیدا کنید

کسب درآمد و مشتری از وبسایت اینترنتی

می توانید با مغازه ها و فروشگاه های پلاسکو توزیع کننده مواد پلاستیکی قرار داد ببندید. می توانید با تولید کنندگان گلاب، عرقیات گیاهی و حتی کارخانه های تولید آبمیوه قرارداد داشته باشید. می توانید یک وبسایت اینترنتی داشته باشید و به وسیله سئو یا بهینه سازی سایت مشتری بگیرید!

قالب های خود را بیشتر کنید تا تنوع محصولاتتان بیشتر شود!

قالب های دستگاه تزریق باد

قالب های دستگاه های تزریق باد عملکرد جالبی دارند. اگر بتوانید قالب های مختلف را خریداری کنید، می توانید بطری های مختلف در سایز های مختلف و متنوع تر ارائه نمایید! قبل از شروع باید بدانید که قالب های دستگاه تزریق باد چگونه عمل می کنند!

عملکرد قالب دستگاه تزریق پریفرم چگونه است؟

وقتی پریفرم را درون دستگاه تزریق باد قرار می دهید، این ماده اولیه با چرخش به داخل دستگاه رفته و به مرحله حرارت دیدن خواهد رسید.

تنها در صورت ذوب شدن پریفرم است که می توان به آن شکل داد. بعد از ذوب پریفرم، دستگاه با استفاده از کمپرسور و باد، به داخل پریفرم می دمد. قالب دستگاه نقش شکل دهی به پریفرم ذوب شده را دارد، بنابراین پریفرم شکل پذیر به دهانه قالب می رسد و داخل آن باد می شود تا شکل قالب شود. اما…

خرید قالب های مختلف هزینه بر و زمان بر است!

قالب ها عموما از جنس آلیاژ آهن هستند و ساخت آن نیازمند سفارش آن به یک تراشکار ماهر است. این قالب ها بسیار سنگین هستند و اصطلاک و لرزش و سر و صدای دستگاه را به شدت بالا می برند.

باز و بسته کردن قالب جهت عوض کردن فرم و شکل بطری نیاز به مهارت بالا و صرف وقت حدود 1 ساعت دارد. بنابراین برای صاحبان خطر تولید بطری های پلاستیکی بسیار دردسر ساز هستند.

اما چه می شد اگر این قالب ها از جنس پلاستیک های pla (پلاستیک های منعطف و در عین حال مستحکم )باشد؟ اینجاست که پرینتر سه بعدی می تواند راندمان کار را به شدت بالا ببرد!

پرینتر سه بعدی چیست؟

3dprinter

پرینتر سه بعدی دستگاهی است که هر طرح سه بعدی را با استفاده از تکنولوژی ساخت افزایشی(مرحله به مرحله) می سازد. حتی بطری های پلاستیکی و درب این بطری ها را می توان با این تکنولوژی ساخت.

پرینت سه بعدی چگونه می تواند به ساخت قالب های دستگاه تزریق باد کمک کند؟

ساخت قالب دستگاه تزریق باد با پرینتر سه بعدی

می توان با استفاده از فیلامنت pla و یک پرینتر سه بعدی صنعتی، قالب های تزریق باد را با تکنولوژی چاپ سه بعدی تولید کرد. خدمات پرینت سه بعدی بسیار به صرفه و ارزان می باشد و با ظرافت بسیار بالا(دقت چاپ جزئیات با برجستگی ها و برآمدگی های زیاد و ریز) در اختیار قرار می گیرد.

با استفاده از پرینت سه بعدی قالب می توانید صد ها قالب خلاقانه برای کار خود طراحی کنید و این یعنی تفاوت! تفاوت همه جا سودآور است! به اینصورت شما می توانید به جای تولید 1 بطری مثلا آب معدنی و فروش آن، روی صد های بطری مختلف آبمیوه، شوینده بهداشتی، پت های آب پاش و بطری های شیشه پاک کن را با رنگ های مختلف تولید کنید.

یک قدم فراتر، قالب تولید کنید و بفروشید!

خرید پرینتر سه بعدی می تواند شما را حتی یک قدم فراتر ببرد! شما با این تکنولوژی می توانید به کارخانه جات تولید بطری های پلاستیکی قالب بفروشید! حتما می دانید که در شغل های آزاد تولیدی، سود کار همیشه در حاشیه است!

طبق تجربه شخص بنده، بسیاری از کارخانه جات تولید بطری های پلاستیکی نیاز به قالب های خلاقانه در شکل و فرم خاص هستند. اما آن را سفارش نمی دهند چون هم هزینه زیادی دارد، هم اینکه تمامی قالب ها شبیه به هم هستند!

آیا تا به حال بطری آب معدنی خاصی را دیده اید که از نظر طرح، از بقیه متفاوت باشد؟ آیا تاب به حال از باز کردن بطری یک آبمیوه احساس خوبی داشته اید؟ اگر در بین محصولاتی که در بطری های پلاستیکی عرضه می شوند، یک محصول متفاوت را ببینید، آن را انتخاب نمی کنید؟ پس مطمئنا این شغل می تواند شما را میلیارد کند!

اطلاعات کامل راجع به کاربرد های چاپگر های سه بعدی را اینجا بخوانید.

5 دیدگاه. نظر بدهید

  • سلام . هزینه پرینتر سه بعدی چقدره ؟

    در کل چقدر هزینه برای راه اندازی لازمه؟ غیر از هزینه سیلو چون نرخ ها متفاوته.

    پریفرم رو از کجا باید خرید؟

    شهر ما پتروشیمی داره از اونجا میشه خرید؟

    من هیچ سررشته ای ندارم در این مورد ، بنظرتون وارد شدنم به این کار ریسک نیست؟ از کجا اطلاعات بیشتری بگیرم ؟

    ممنونم

    پاسخ
    • profile avatar
      پشتیبانی سایت
      02 فروردین 1400 18:09

      سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت ها و انواع پرینتر های سه بعدی اینجا کلیک کنید
      اما از آنجا که اطلاعات کمی در این حوزه دارید پیشنهاد میکنم با کارشناسان 3dRD به صورت تلفنی ارتباط برقرار کنید و مشاوره رایگاه دریافت کنید.
      شماره تماس: 28429424 – 021 (شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18) حتی در روز های تعطیل رسمی هم پاسخگو تماس شما هستیم

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر میشه بیشتر توضیح بدید که چطور میشه با این پرینتر قالب بطری تولید کرد ؟

    پاسخ
  • profile avatar
    عبدالوکیل (شرکت تجارتی جام جم)
    20 دی 1399 07:57

    آقای محترم
    شرکت تجارتی جام جم افغانستان افتخار دارد با شما تماس گرفتیم.
    ما میخواهیم فابریکه تولید بوتل های پلاستیکی را در کلبل افغانسان براه بیندازیم .
    از انجایکه شما تولید کننده ماشینیری بوتل پلاستیکی هسید ، خواهشمندیم تا ماشین های تولید خویش را( مشخصات ، عکس ، ودیو ، ظرفیت تولید ، اندازه بوتل و قیمت آنرا برایمان معرفی کنید .
    با احترام .
    عبدلوکیل ریس شرکت تجارتی جام جم
    افغانستان .
    وتسپ 0093 700 201190 .
    ) Email (Wakil 24@hotmail.com
    ) Email (jaamijamco@gmail.com
    (Skype (jaamijam

    پاسخ
    • profile avatar
      پشتیبانی سایت
      17 اسفند 1399 09:35

      سلام وقت بخیر
      از طریق شماره تماس 28429424 – 021 داخلی 1 با متخصصان 3dRD در تماس باشید.
      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست