20 نرم افزار اسلایسری پرینتر سه بعدی | تری دی آر دی (3dRD)

آیا می خواهید از چاپگر سه بعدی خود بهترین استفاده را بکنید؟ در این مقاله ما بهترین نرم افزار های اسلایسری پرینترهای سه بعدی را به شما معرفی خواهیم کرد.

فرایندی که باعث می شود طرح سه بعدی خود را بسازید شامل چند ابزار می شود: 1- طرح سه بعدی 2- دستگاه پرینتر سه بعدی 3- نرم افزار پرینتر سه بعدی (که عامل واسطه بین مدل سه بعدی شما و دستگاه چاپگر سه بعدی شما می باشد).

نرم افزار های سه بعدی بی شماری در این حوزه وجود دارد. اما در اینجا لیستی از برترین نرم افزار هایی که برای چاپ سه بعدی وجود دارد را به شما معرفی کرده ایم. این لیست براساس میزان محبوبیت طبقه بندی شده است. همچنین در انتها این مقاله به چند سوال اساسی درباره نرم افزار ها سه بعدی ساز پاسخ می دهیم.

اما در حال حاضر بیایید تا با بهترین نرم افزار های سه بعدی برای استفاده در چاپگر های سه بعدی کارمون رو شروع کنیم.

نام نرم افزار سطح مهارت سیستم عامل مورد نیاز
cura مبتدی – پیشرفته ویندوز – مک – لینوکس
Netfabb Standard متوسط – پیشرفته ویندوز
PrusaSlicer مبتدی – پیشرفته ویندوز – مک – لینوکس
Simplify3D مبتدی – پیشرفته ویندوز – مک
OctoPrint متوسط – پیشرفته  ویندوز – مک – لینوکس
Slic3r پیشرفته – حرفه ای  ویندوز – مک – لینوکس
MatterControl مبتدی – پیشرفته  ویندوز – مک – لینوکس
MakerBot Print مبتدی ویندوز – مک
Repetier متوسط – پیشرفته  ویندوز – مک – لینوکس
ideaMaker مبتدی – پیشرفته ویندوز – مک – لینوکس
ChiTuBox مبتدی تا حرفه ای ویندوز – مک – لینوکس
Z-Suite مبتدی ویندوز – مک
IceSL پیشرفته ویندوز – لینوکس
CraftWare مبتدی – پیشرفته ویندوز – مک – لینوکس
SelfCAD مبتدی – پیشرفته بروزر
3DPrinterOS پیشرفته – حرفه ای بروزر – ویندوز – مک
KISSlicer مبتدی – پیشرفته ویندوز – مک – لینوکس
Tinkerine Suite مبتدی ویندوز – مک
SuperSlicer متوسط – پیشرفته ویندوز – مک – لینوکس
Pathio مبتدی – پیشرفته ویندوز – مک – لینوکس

نرم افزار اسلایسر Cura

نرم افزار اسلایسری cura

Cura توسط شرکت چاپگر سه بعدی Ultimaker و جامعه پرشور کاربران آن توسعه ، میزبانی و نگهداری شده است. شما می توانید از این نرم افزار خروجی هایی با فرمت های  STL ، 3MF و OBJ داشته باشید. این نرم افزار می تواند زمان چاپ و میزان مواد اولیه لازم را برای شما برآورد کند. شرکت ارائه دهنده این نرم افزار همچنان این نرم افزار را بروزرسانی می کند همین موضوع باعث افزایش محبوبیت بیش از پیش این نرم افزار قدرتمند شده است.

مزیت های نرم افزار cura

مخاطب این نرم افزار افراد مبتدی و حتی افراد کارشناس و حرفه ای می باشند. مهم ترین تنظیمات برای افراد مبتدی فراهم شده است. همچنین بیش از 200 تنظیمات مختلف برای افراد کارشناس و متخصص در این نرم افزار وجود دارد. رابط کاربری گرافیکی بسیار از مزیت های دیگر این نرم افزار می باشد.

نرم افزار cura مناسب چه کسانی است؟

مناسب مبتدیان و افراد نیمه حرفه ای در چاپ سه بعدی

دانلود آخرین نسخه نرم افزار اسلایسر Cura

دانلود نرم افزار cura

نرم افزار اسلایسر Netfabb Standard

نرم افزار اسلایسری netfabb

نرم افزار Netfabb Standard به تازگی به یک جعبه ابزار قدرتمند برای مدیریت پرونده های STL تبدیل شده است. این نرم افزار اسلایسر سه بعدی برای چاپگرهای سه بعدی ویژگی های فوق العاده ای را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد قبل از رسیدن به مرحله برش ، پرونده های STL را تجزیه و تحلیل ، تعمیر و ویرایش کنید.

شبیه سازی Netfabb به ویژه برای همجوشی بستر پودر فلز و فرآیندهای رسوب مستقیم انرژی بهینه شده است ، و به متخصصان اجازه می دهد آزمایش هایی را انجام دهند تا مطمئن شوند که قطعات آنها به درستی چاپ می شود.

نرم افزار Netfabb Standard مناسب چه کسانی است؟

مناسب برای کاربران نیمه حرفه ای که برای تهیه فایل های STL برای چاپ سه بعدی به نرم افزار اسلایسر 3D نیاز دارند.

دانلود آخرین نسخه نرم افزار سه بعدی ساز Netfabb Standard

دانلود نرم افزار Netfabb Standard

نرم افزار اسلایسر PrusaSlicer

نرم افزار اسلایسری prusaslicer

نرم افزار PrusaSlicer تا اواسط سال 2019 با عنوان Slic3r Prusa Edition شناخته میشد. این برش هنده با ویژگی ها و تنظیمات پیشرفته خود متناسب برای چاپگر های سه بعدی FDM و SLA / DLP می باشد. این نرم افزار کاملا متن باز است و به برنامه نویسان این امکان را میدهد تا تغییرات دلخواه خود را در آن اعمال کنند.

با سه حالت کاربری ، PrusaSlicer برای همه مناسب است. مبتدیان فقط ابتدایی ترین تنظیمات را مشاهده می کنند ، در حالی که کاربران پیشرفته می توانند چاپ خود را با T تنظیم کنند. با رابط کاربری مجدد ، PrusaSlicer آسان پیمایش می شود و موارد اضافی مفیدی مانند توانایی تعمیر مدل ها از طریق خدمات آنلاین Netfabb ، پشتیبانی سفارشی یا برآورد دقیق زمان چاپ برآورد شده (به ویژه در چاپگرهای پروسا).

نرم افزار اسلایسر PrusaSlicer مناسب چه کسانی است؟

این نرم افزار مناسب برای همه افراد می باشد از مبتدی گرفته تا پیشرفته.

دانلود آخرین نسخ نرم افزار اسلایسر PrusaSlicer

دانلود نرم افزار PrusaSlicer

نرم افزار اسلایسر Simplify3D

نرم افزار اسلایسری simlify3d

Simplify3D یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی برای افراد حرفه ای است. این نرم افزار قدرتمند از اکثر چاپگرهای سه بعدی موجود پشتیبانی می کند.

این نرم افزار به شما امکان می دهد تا مدل سه بعدی خود را وارد کنید ، مقیاس بندی کنید ، بچرخانید و ویرایش کنید تا زمانی که به شکل دلخواه شما در بیاید. این نرم افزار از پرونده هایی با فرمت OBJ ، STL یا 3MF پشتیبانی می کند.

تنظیمات زیادی در این نرم افزار وجود دارد از قبیل: اکسترودرها ، کنترل لایه ، روش های مختلف پر کردن ، تنظیمات دما و خنک کننده ، حتی کد G و اسکریپت های خام قابل ویرایش هستند

نرم افزار اسلایسر Simplify3D مناسب چه کسانی است؟

مناسب هر کسی که می خواهد چاپ با کیفیت دریافت کند. گرچه یک حالت اساسی وجود دارد ، شما باید تجربه کار با چاپگرهای سه بعدی را داشته باشید.

دانلود آخرین نسخه نرم افزار اسلایسر Simplify3D

دانلود نسخه Simplify3D 4.1.2 Multilanguage x86

دانلود نسخه Simplify3D 4.0.1 Linux x86

دانلود نسخه Simplify3D 4.0.1 Linux x64

دانلود نسخه Simplify3D 4.1.2 x64

دانلود نسخه Simplify3D 4.0.1 macOS

 

نرم افزار اسلایسر OctoPrint

نرم افزار اسلایسری octoprintاین نرم افزار به شما امکان می دهد از طریق مرورگر وب و دستگاه های دستی خود تمام فعالیت های آن را کنترل و نظارت کنید. این برنامه به خودی خود روی Raspberry Pi نصب شده است که می توانید برای مثال با وب کم و انبوهی از پلاگین ها آن را گسترش دهید. به این ترتیب می توان کارهای چاپ سه بعدی را بدون ایجاد مزاحمت در SD کارت ها بر روی چاپگر بارگیری کرد. در میان بسیاری از ویژگی های عالی، یک نرم افزار اسلایسر 3D یکپارچه بر اساس CuraEngine قابل اعتماد است. که اساساً بدان معناست که دیگر نیازی به برش دادن پرونده های خود در رایانه نخواهید داشت ، فقط می توانید مدل STL را ارسال کنید و چاپگر بقیه کارها را انجام می دهد.

نرم افزار اسلایسر OctoPrint برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای کاربران متوسط ​​و پیشرفته که می خواهند کنترل تجهیزات خود را حفظ کنند.

 

نرم افزار اسلایسر Slic3r

نرم افزار اسلایسری slic3er

Slic3r یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی منبع باز است و دارای شهرت در افزودن ویژگی های متنوع است که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود. چند مورد از این ویژگی ها عبارتند از: اکسترودرهای متعدد ، لبه ، لایه لایه ریز ، تشخیص پل ، برش خط فرمان ، ارتفاع لایه متغیر ، چاپ متوالی (یکبار یکبار) ، پر کردن لانه زنبوری ، برش مش ، تقسیم شی به قطعات و غیره است.

مزیت های نرم افزار اسلایسر Slic3r

به لطف برش سه بعدی در زمان واقعی ، این نرم افزار حتی در رایانه های کند نیز سرعت بالایی دارد. اگر تنظیماتی را تغییر دهید ، نرم افزار فقط قسمتهای آسیب دیده را محاسبه می کند. شامل برش های افزایشی در زمان واقعی ، پیش نمایش سه بعدی ، پیش نمایش مسیر ابزار در 2D و 3D ، پر کردن لانه زنبوری 3D ، شکل بستر قابل تنظیم ، ادغام با OctoPrint ، تنظیم فشار از مزیت های این نرم افزار می باشد.

نرم افزار اسلایسر Slic3r برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای متخصصان و افراد حرفه ای چاپ سه بعدی. تازه واردان این نرم افزار اسلایسر 3D را ترسناک می دانند.

 

نرم افزار اسلایسر MatterControl

نرم افزار اسلایسری MatterControl

این نرم افزار در ابتدا به عنوان یک نرم افزار میزبان چاپگر توسعه داده شد و بسیاری از ویژگی ها هنوز هم در این مورد منعکس می شوند. در حالت ایده آل ، این نرم افزار همزمان با چاپگر کار می کند و رایانه و چاپگر باید برای کل چاپ متصل شوند. همچنین می توانید فایل G-code را روی کارت SD ذخیره کنید. رابط کاربری بین نسخه اصلی و نسخه فعلی بسیار تغییر کرده است اما ساختار نسبتاً خوبی دارد. در سمت چپ ، لیستی از موارد ابتدایی دارید که می توانید برای مدل سازی استفاده کنید ، دقیقاً مانند Tinkercad ، اما با ابزارهای قدرتمندتر وجود دارد.

 در حالت پایه ، می توانید ارتفاع لایه ، تراکم پر کردن ، مواد پشتیبانی و قایق را تنظیم کنید. تنظیمات را می توان ذخیره و در چاپ های پی در پی اعمال کرد. از ویژگی های پیشرفته می توان به مواردی مانند تعمیر خودکار مش و پشتیبانی از اکسترودرهای متعدد اشاره کرد. به منظور پیش بینی وقفه های احتمالی، می توانید کل فرآیند را لایه به لایه پیش نمایش کنید.

نرم افزار اسلایسر MatterControl برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای مبتدیان تا کاربران پیشرفته ای که می خواهند به طور یکپارچه از طراحی به چاپ منتقل شوند.

 

نرم افزار اسلایسر MakerBot Print

نرم افزار اسلایسری MakerBot Print

MakerBot Print به خط چاپگرهای سه بعدی MakerBot اختصاص یافته است. برخلاف ابزارهای نرم افزاری اسلایسر 3D کلی که طیف گسترده ای از چاپگرهای سه بعدی را تهیه می کنند ، الگوریتم MakerBot Print به طور خودکار تنظیمات قطعه را برای حالت چاپگر سه بعدی خاص و نوع اکسترودر شما تنظیم می کند.

مزایای نرم افزار اسلایسر MakerBot Print

با MakerBot Print بالاترین کیفیت ممکن را از چاپگر MakerBot خواهید گرفت. مبتدیان سهولت استفاده از آن را دوست دارند

معایب نرم افزار اسلایسر MakerBot Print

اگر تصمیم دارید به سازنده چاپگر سه بعدی دیگری بروید ، باید یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی جدید را نیز یاد بگیرید.

نرم افزار اسلایسر MatterControl برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای مبتدیان تا کاربران پیشرفته ای که می خواهند بدون دردسر چاپ کنند.

 

نرم افزار اسلایسر Repetier

نرم افزار اسلایسری Repetier

میزبان Repetier همچنین از طریق Repetier Server ویژگی های دسترسی از راه دور را نیز ارائه می دهد. به طور مشابه OctoPrint ، شما آن را روی Raspberry Pi نصب می کنید، بنابراین می توانید از طریق مرورگر در رایانه شخصی ، تبلت یا تلفن هوشمند خود به چاپگر سه بعدی خود از هرجایی دسترسی داشته و آن را کنترل کنید.

 

نرم افزار اسلایسر ideaMaker

نرم افزار اسلایسری ideaMaker

ideaMaker توسط تولید کننده چاپگر سه بعدی Raise3D ساخته شده است ، نرم افزار اسلایسری است که بر ارائه تجربه ای کاربر پسند و همه کاره تمرکز دارد. گرچه مطمئناً با چاپگرهای سه بعدی Raise3D سازگار است ، اما این نرم افزار برش با اکثر چاپگرهای 3D FDM نیز سازگار است. این موتور بر روی یک موتور برش 64 بیتی با کامپایل بومی که دارای سرعت برش سریع است ، کار می کند.

تعدادی از ویژگی ها وجود دارد که هدف آنها ساده کردن فرآیند برش ، تولید پشتیبانی خودکار (و همچنین دستی) ، تعمیر برای مدل های کم نور و طرح بندی خودکار برای چندین پرونده در یک کار چاپی است. ideaMaker برای برش دادن مدل های پیچیده نیز بسیار مفید است ، زیرا می تواند به طور خودکار قطعات را در مجموعه ها جدا کند. همچنین می توانید مقاطع عرضی مدل های سه بعدی خود را مشاهده کنید. علیرغم ارائه بسیاری از تنظیمات ، استفاده از ideaMaker هنوز هم فوق العاده آسان است و برای تهیه چاپ سه بعدی فقط به چهار کلیک نیاز دارد.

یکی دیگر از مزایای IdeMaker ، جدا از رایگان بودن آن ، این است که به عنوان یک پلت فرم مدیریت چاپگر سه بعدی نیز فعالیت می کند.  همچنین می توانید کار چاپی در حال انجام را از راه دور کنترل و مدیریت کنید. فرمت های فایل ورودی شامل STL ، OBJ و 3MF است علاوه بر این نرم افزار به زبان های انگلیسی ، کره ای ، ژاپنی ، چینی و غیره قابل استفاده است.

مزایای نرم افزار اسلایسر ideaMaker

استفاده از آن بسیار آسان و بسیار شهودی است و آن را برای مبتدیان یا متخصصانی که به دنبال یک تجربه برش ساده و تمیز هستند مناسب می کند.

نرم افزار اسلایسر ideaMaker برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای کاربران مبتدی و متوسط ​​که به دنبال دستگاه برش چاپ سه بعدی با کاربرد آسان و ساده هستند.

 

نرم افزار اسلایسر ChiTuBox

نرم افزار اسلایسری ChiTuBox

ChiTuBox با در نظر گرفتن دستگاه های SLA / DLP ساخته شده است. جای تعجب نیست ، زیرا ChiTu مادربردهای اصلی را برای محبوب ترین چاپگرهای سه بعدی SLA ساخته است. بنابراین اگر یک دستگاه رزینی ارزان قیمت خریداری می کنید ، این نرم افزار بسیار کارآمد خواهد بود.

استفاده از آن آسان است ، پردازش با یک کلیک به پایان می رسد و عملکرد پیش نمایش کاربران را قادر می سازد تا چاپ لایه به لایه را بررسی کنند تا درک کنند که چگونه یک شی توسط چاپگر سه بعدی ساخته می شود. روند برش سریع است ، به شما امکان کنترل ساختارهای پشتیبانی خود را می دهد و به طور قابل اعتماد کار می کند.

مزیت های نرم افزار اسلایسر ChiTuBox

این نرم افزار یک رابط کاربر پسند است ، اجازه می دهد تا ساختارهای پشتیبانی به طور خودکار اضافه شوند ، و می تواند پردازش چندین پرونده را مدیریت کند. در حالی که برنامه های دیگر این کار را انجام می دهند ، ChiTuBox سعی کرده است درک هر فرآیند را تا حد ممکن آسان کند.

 

نرم افزار اسلایسر Z-Suite

این برنامه دارای قابلیت ویرایش محدودی است که به شما امکان می دهد یک مش داده شده را به چندین قطعه تقسیم کنید یا آن را مقیاس بندی کنید.م

مزایای نرم افزار اسلایسر Z-Suite

نرم افزار اسلایسری Z-Suite

شما برنامه ای متناسب با مارک چاپگر سه بعدی خود دریافت می کنید.

معایب نرم افزار اسلایسر Z-Suite

نکته جالب توجه این است که این نرم افزار اسلایسر سه بعدی برای سایر ماشین ها طراحی نشده است.

 

نرم افزار اسلایسر IceSL

نرم افزار اسلایسری IceSL

بدون شک IceSL یکی از قابل توجه ترین ابزارهای موجود برای چاپ سه بعدی است. این فقط یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی نیست ، بلکه یک ابزار مدل سازی سه بعدی نیز هست. در پنجره سمت چپ ، می توانید مش خود را مستقیماً در کد Lua ویرایش کنید. در نگاه اول ، ممکن است یک چشم انداز ترسناک به نظر برسد.

در سمت راست ، می توانید مجموعه وسیعی از تنظیمات برش را پیدا کنید که مطمئناً باعث دلسرد شدن هر مبتدی می شود. علاوه بر ویژگی های معمولی که از برشگر چاپگر 3D انتظار داریم (مانند پشتیبانی یا چاپ دو رنگ) ، IceSL دارای محافظ چشمی است که از مدل شما در برابر “قطره های اکسترودر” محافظت می کند. و اما ویژگی مفید دیگر، نمای لایه به لایه کد G است.

 

نرم افزار اسلایسر Astroprint

نرم افزار اسلایسری Astroprint

میزبانی واقعی پرینترهای سه بعدی از طریق دستگاهی اختصاصی به نام Astrobox حاصل می شود. این به شما امکان می دهد چاپگر خود را از طریق هر دستگاه دارای وب در جهان کنترل کنید.

مزایای نرم افزار اسلایسر Astroprint

 ادغام بسیاری از سرویس های وب دیگر می تواند دروازه ای عالی برای کاوش در جهان چاپ سه بعدی دسک تاپ شما باشد.

نرم افزار اسلایسر Astroprint برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای مبتدیانی که از سرمایه گذاری وقت و هزینه در مجموعه های اختصاصی نرم افزار چاپ سه بعدی طفره می روند.

 

نرم افزار اسلایسر CraftWare

نرم افزار اسلایسری Craftware

CraftWare با داشتن رابط کاربری که بسیاری از آنها با Simplify3D مقایسه می کنند ، مطمئناً شایسته توجه است. CraftWare که توسط سازنده چاپگر سه بعدی CraftBot توسعه یافته است ، تقریباً با هر چاپگر سه بعدی FDM سازگار است. اولین چیزی که کاربران متوجه خواهند شد رابط کاربری رنگی و بصری است که کنترل کاملی روی تنظیمات چاپ سه بعدی فراهم می کند.

از دیگر ویژگیهای قابل توجه می توان به مدیریت چاپ تعاملی اشاره کرد که باعث کاهش زمان ساخت و پشتیبانی بهینه شده  مدل می شود. با تجسم کد G ، کاربران می توانند هر چاپ را لایه به لایه از هر زاویه قابل تصور مشاهده کنند و نمای 360 درجه مدل را ارائه می دهند.

طبق گفته سازنده ، اسلایسر از الگوریتمی استفاده می کند که بهترین مسیر ممکن را برای چاپگر سه بعدی تولید می کند. علاوه بر این ، در CraftWare ، مدل ها را می توان به راحتی مقیاس بندی ، چرخش و شبیه سازی کرد ، قبل از اینکه بر روی بستر ساخت مجازی مرتب شوند.

نرم افزار اسلایسر CraftWare برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای مبتدیان و کاربران متخصصی که می خواهند ویژگی های مشابه Simplify3D را داشته باشند ، اما بدون پرداخت هزینه از جیب آن.

 

نرم افزار اسلایسر SelfCAD

نرم افزار اسلایسری SelfCAD

SelfCAD علاوه بر یک اپلیکیشن مدل سه بعدی قوی ، علاوه بر یک فروشگاه واحد برای تولیدکنندگانی که مدل های خود را برای چاپ طراحی می کنند ، از برشگر سه بعدی مخصوص خود در فرآیند تهیه چاپ استفاده می کند.

در واقع ، شما می توانید مدل تازه ساخته شده خود را برای برش دادن، با کنترل های آماده سازی چاپ بسیار پیشرفته، به علاوه  ارتفاع لایه ، تراکم پر کردن بر اساس درصد ، سرعت چاپ و غیره. به سادگی کد G تولید شده خود را بارگیری کنید.

مزایای نرم افزار اسلایسر SelfCAD

پس از برش ، یک پیش نمایش لایه دقیق با یک نوار لغزنده دریافت می کنید. این همچنین زمان چاپ برآورد شده ، میزان استفاده از مواد و وزن نهایی مدل را نشان می دهد.

نرم افزار اسلایسر SelfCAD برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای مبتدیانی که به دنبال طراحی اشیاable قابل چاپ هستند. رابط کاربری ساده پرش کم روی نقطه را نشان می دهد ، اما آسمان حد مجاز است.

 

نرم افزار اسلایسر 3DPrinterOS

نرم افزار اسلایسری ۳DPrinterOS

این نام تقریباً به شما می گوید که چه چیزی در مورد آن است: شما چاپگر سه بعدی خود را به کامپیوتر متصل کرده و از داخل مرورگر یا برنامه دسک تاپ میزبان آن هستید. جدا از برش ، 3DPrinterOS شامل گزینه های مختلفی برای تعمیر مش شما ، بارگیری از Sketchfab.com یا چاپ بر روی یک ماشین صنعتی است.

مانند سایر ابزارهای نرم افزاری اسلایسر 3D ، شما می توانید از بین سطوح مختلف پیچیدگی (“ساده” ، “پیشرفته” و “حرفه ای”) یکی را انتخاب کنید.

مزایای نرم افزار اسلایسر 3DPrinterOS

پس از تولید کد G ، می توانید پیش نمایش آن را در «Toolpath Viewer» مشاهده کنید. همچنین. اگر واقعاً به توانایی های خود اطمینان دارید ، می توانید تنظیمات اسلایسر خود را به عنوان کد JSON وارد کنید.

نرم افزار اسلایسر 3DPrinterOS برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب افراد نیمه حرفه ای و حرفه ای که می خواهند یک محیط قابل اطمینان و گردش کار برای چاپ مدل های سه بعدی خود داشته باشند.

 

نرم افزار اسلایسر KISSlicer

نرم افزار اسلایسری KISSlicer

فریب کلمات اختصاری این برنامه را نخورید ، ممکن است این برنامه “Keep It Simple Slicer” نامیده شود ، اما بسته به نوع نسخه ای که انتخاب می کنید ، می تواند یک نرم افزار بسیار پیچیده باشد.

در حالی که نسخه رایگان برای آماتورهایی که فقط با یک اکسترودر چاپ می کنند کافی است ، نسخه حرفه ای چاپ چند هد را امکان پذیر می کند. کد G را می توان با حداقل تنظیمات تولید کرد. برای تنظیمات پیشرفته ، باید از نسخه حرفه ای استفاده کنید. این نسخه امکان ترکیب چندین فایل STL را در یک چاپ فراهم می کند.

نرم افزار اسلایسر KISSlicer برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای کاربران مبتدی و پیشرفته که می توانند از ویژگی های حرفه ای استفاده کنند.

 

نرم افزار اسلایسر Tinkerine Suite

نرم افزار اسلایسری Tinkerine Suite

این نرم افزار به طور خاص برای پرینترهای 3D سری Ditto و Litto طراحی شده است و افتخار می کند که “کاربر پسندترین نرم افزار برش سه بعدی” می باشد. در واقع ، رابط کاربری کاملاً شلوغ و پاک نشده است. هنوز هم ، این نرم افزار اسلایسر سه بعدی قادر به ویرایش اساسی و ایجاد ساختارهای پشتیبانی برای مدلهای سه بعدی است. تنظیمات پرینترهای سه بعدی Tinkerine را می توان به سرعت و فقط با چند گزینه در عین حال قدرتمند برای tinker انتخاب کرد.

نرم افزار اسلایسر Tinkerine Suite برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای مبتدیان تا کاربران متوسط ​​که می خواهند مطمئن شوند که چاپ هایشان کاملاً بی نقص است.

 

نرم افزار اسلایسر SuperSlicer

نرم افزار اسلایسری SuperSlicer

SuperSlicer نرم افزار منبع باز دیگری است که توسط جامعه چاپ سه بعدی شکل گرفته است. این کار برای کار با هر چاپگر سه بعدی مدرنی که مبتنی بر RepRap است ، طراحی شده است و با گرفتن مدل های سه بعدی و تبدیل آنها به دستورالعمل های چاپگرهای FFF (Fused Filament Fabrication) کار می کند. این تا حد زیادی بر اساس PrusaSlicer است (که عمدتا بر اساس Slic3r است) ، بنابراین استفاده از آن برای افرادی که از قبل با PrusaSlicer و Slic3r آشنا هستند آسان خواهد بود.

مزایای نرم افزار اسلایسر SuperSlicer

نکته برجسته اصلی این است که چگونه به یکپارچگی یک ساختار کمک می کند. کاربر نه تنها می تواند سطوح بالایی را بهتر تنظیم کند ، بلکه گزینه هایی برای پر کردن متراکم تر را نیز ارائه می دهد و می تواند دیوارهای نازک بهتری ایجاد کند.

معایب نرم افزار اسلایسر SuperSlicer

در حالی که SuperSlicer نرم افزار خوبی است ، اما با نقاط ضعف زیادی در ارتباط با Slic3r و Prusa همراه است. بنابراین ، اگر آن شکاف ها را دوست ندارید ، ممکن است این نرم افزار را دوست نداشته باشید.

نرم افزار اسلایسر SuperSlicer برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای کاربران متوسط ​​تا پیشرفته. این یک نسخه فنی و تخصصی تر از Prusa و Slic3r است ، بنابراین انتظار دارید که به درک فنی عمیقی از این نرم افزارها نیاز داشته باشید.

 

نرم افزار اسلایسر Pathio

نرم افزار اسلایسری Pathio

این نرم افزار که توسط متخصصین چاپ سه بعدی در E3D آغاز شده است ، به دلیل اینکه هنوز در نسخه بتا است ، برای کاربران رایگان است ، این نرم افزار دارای یک رابط کاربری عالی است که کاربران را قادر می سازد تا به راحتی آن را کشف کنند. بعلاوه ، استفاده از آن برای کاربران جدید آسان است در حالی که هنوز گزینه هایی را که کاربران پیشرفته می خواهند ارائه می دهد.

مزایای نرم افزار اسلایسر Pathio

بارزترین ویژگی Pathio  این است که اجازه می دهد تا مدل ها به راحتی در گروه ها سازماندهی شوند و هر گروه را قادر می سازد تا تنظیمات برش خود را داشته باشد.

نرم افزار اسلایسر Pathio برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب هر کسی. تاکنون Pathio یک راهنمای مبتدی برای کمک به افراد تازه کار در چاپ سه بعدی دارد و نرم افزار آن به اندازه کافی پیشرفته است که می تواند نیازهای کاربران پیشرفته را برآورده کند.

 

سوالات اساسی در مورد نرم افزارهای 3D Slicer

یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی چه کاری انجام می دهد؟

اسلایسر 3D یک نرم افزار است که روی رایانه اجرا می شود. این به عنوان یک مترجم برای چاپگر سه بعدی شما عمل می کند. شما به آن یک فایل سه بعدی می دهید ، این معمولاً یک فایل STL ، M3F یا OBJ است (مختصات را در یک شبکه سه بعدی توصیف می کند). سپس نرم افزار 3D slicer شی را در بسیاری از لایه های افقی برش می دهد و مسیری را ایجاد می کند که سر چاپ می تواند دنبال کند – خط به خط ، لایه به لایه.

پس از تجزیه و تحلیل پرونده و ارائه گزینه ها و تنظیمات به شما ، این نرم افزار یک فایل “G-code” ایجاد می کند که متناسب با دستگاه مورد استفاده شماست. این مختصات ، دمای نازل و بستر ، کنترل فن ، سرعت هد چاپ و سایر متغیرها را توصیف می کند.

چرا یک نرم افزار اسلایسر 3D اینقدر مهم است؟

اگر از یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی خوب استفاده کنید ، حتی از طریق یک ماشین متوسط ​​نیز نتایج بهتری خواهید گرفت. اگر نرم افزار اسلایسر سه بعدی مناسب نباشد ، به احتمال زیاد با چاپ اشتباه روبرو خواهید شد یا با مشکلات رایج چاپ سه بعدی مواجه خواهید شد.

چه چیزی یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی خوب را از نرم افزار جدا می کند؟

متغیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید در جستجوی بهترین نرم افزار اسلایسر 3D برای چاپگر سه بعدی خود بررسی کنید:

سرعت واردات STL: به نظر نمی رسد چیز مهمی باشد ، اما اگر پرونده های پیچیده را با رایانه کند کنترل می کنید ، نمی خواهید قهوه ای بیاورید تا زمانی که نرم افزار پرونده را به پایان برساند.
قابلیت های Viewer: اگر مالک برخی از نرم افزارهای CAD نیستید ، احتمالاً هنگام باز کردن پرونده قابل چاپ برای اولین بار در نرم افزار اسلایسر 3D مشاهده خواهید کرد. نرم افزار خوب باید امکان تبدیل و بزرگنمایی هر نقطه از مدل سه بعدی شما را بدون نقص و سریع فراهم کند.
تعمیر STL: یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی خوب شما را در تاریکی رها نمی کند. اگر در مدل سه بعدی شما خطاهایی وجود دارد ، باید آنها را به شما جلب کند – و در حالت ایده آل ، آنها را به طور خودکار اصلاح کنید.
قابلیت استفاده: استفاده از نرم افزار برش سه بعدی چقدر دشوار است؟ آیا تنظیماتی برای مبتدیان وجود دارد؟ گزینه های بیشتری برای کارشناسان دارید؟ آیا سابقه اصلاح دارد؟ آیا پرونده ها را به صورت محلی ذخیره می کند یا در فضای ابری؟ آیا گردش کار درست است؟ آیا می توانید از Undo و Redo استفاده کنید؟ همه این سوال ها برای یک اسلایسر 3D “خوب” بسیار ذهنی هستند – اما شما ایده خواهید گرفت.
پیش نمایش: یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی خوب به شما تخمین می زند از مدت زمان چاپ و مواد استفاده شده. این حقایق ، البته ، نباید با چاپ واقعی متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست