15 ابزار خلاقانه قابل چاپ با پرینتر سه بعدی 2022 | 3dRD

پرینتر سه بعدی و ساخت 15 ابزار به‌وسیله آن

قطعاً هیچ‌چیز مانند تولید ابزار با پرینتر سه بعدی نمی‌تواند سودمند بودن این دستگاه ها را نشان دهد. در ادامه با معرفی 15 ابزاری که می‌توانید توسط پرینتر خود بسازید و به دوستانتان نشان دهید با ما همراه شوید.

در طول تاریخ انسان بدون استفاده از ابزار کارهای زیادی را نتوانسته به سرانجام برساند. کشاورزان، آهنگران، مهندسین و البته علاقه‌مندان پرینت سه بعدی همگی نیاز به ابزار خواهند داشت. خوشبختانه به‌وسیله پرینتر سه بعدی شما می‌توانید ابزار موردنیاز خود را پرینت کنید. البته چکش و سیم چینی که به‌وسیله پرینتر سه بعدی خود از پلاستیک ساختید شاید نمی‌تواند در کارهای مختلف چندان کاربردی باشد، ولی غافلگیر خواهید شد که چه ابزار کاربردی را می‌توانید به‌راحتی پرینت کرده و از آن استفاده نمایید.

ساخت چکش صلیبی با پرینتر سه بعدیموچین صلیبی

این موچین می‌تواند به‌راحتی و بدون پیچیدگی پرینت شود. این ابزار مدل تغییریافته یک موچین دیگر است که بخش‌های اندازه و نوک آن دوباره طراحی شده‌اند. در این طراحی شما می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به مونتاژ این ابزار را پرینت کنید. این موچین از فشار خود متریال برای ایجاد فشار بر روی یک جسم استفاده می‌کند.

دانلود طرح موچین صلیبی

متأسفانه در این مدل تنظیمات خاصی برای تغییر وجود ندارد. به همین دلیل خود شما می‌بایست به دنبال تنظیمات درست بگردید که البته نباید کار چندان سختی باشد. اما قطعاً اطمینان حاصل کنید که از دنسیته بالایی برای پرکردن لایه‌ها استفاده کنید که موچین شما استقامت کافی را در انتهای کار داشته باشد. همچنین در زمان جداکردن  لبه‌ها و متریال پشتیبانی حواستان باشد که به بخش‌های اصلی موچین آسیب نرسانید.

 

پرینت سه بعدی گیره پیچی دستی

پرینت سه بعدی گیره پیچی دستیگیره پیچی دستی یکی از بهترین مثال‌ها برای ساخت ابزار با پرینتر سه بعدی به‌وسیله یک مکانیزم ساده اما کاربردی است.

گیره پیچی دستی یکی از مدل‌های بسیار محبوب است که البته دلیل آن نیز کاملاً مشخص است. البته که میزان مقاومت و ماندگاری آن به‌پای یک گیره حرفه‌ای چوب نخواهد بود. اما این وسیله به‌راحتی می‌تواند قابلیت‌های بسیار یک پرینتر سه بعدی را نشان دهد و البته که ساخت آن نیز بسیار سرگرم‌کننده است و شما می‌توانید به‌راحتی از این گیره جهت انجام کارهای سبک استفاده نمایید.

دانلود طرح گیره پیچ دستی

این مدل نیازی به سازه پشتیبان ندارد و به‌راحتی پس از پرینت می‌تواند وارد مرحله اسمبل شود. البته لازم به ذکر است که این گیره نمی‌تواند فشار و مقاومت زیادی را از خود نشان دهد، خصوصاً اگر با متریال PLA ساخته شده باشد. پس به نقل‌قول طراح آن توجه کنید که ” کارهای عجیب و قریب با آن انجام دهید! ”

ورک‌استیشن PCB به همراه بازوهای مفصل‌دار

بازوهای مفصل‌دار با قابلیت تغییر بر اساس نیاز شمابازوهای مفصل‌دار با قابلیت تغییر بر اساس نیاز شما

این مدل مبتکرانه نیازمند توجه بسیار بیشتر است! این پایه کار PCB به بازوهای مفصل‌دار مجهز شده است. همین مورد آن را تبدیل به یک ابزار عالی در زمان کار بر روی بردهای الکترونیکی کرده است. پس اگر شما نیز سر و کارتان با بوردهای PCB است و نیاز به کمک دارید می‌توانید این ابزار کاربردی را پرینت کنید.

دانلود طرح ورک استیشن PCB

 

گیره ماشینی

گیره ماشینی که می‌بایست آن را در ابزار کارگاه خود داشته باشید.گیره ماشینی که می‌بایست آن را در ابزار کارگاه خود داشته باشید.

پرینت سه بعدی این ابزار می‌تواند یک انتخاب مناسب برای طیف وسیعی از کاربران باشد. این مدل کاملاً سه بعدی پرینت شده می‌تواند به عضوی پرکاربرد در کارگاه شما تبدیل شود. شما به‌راحتی با چرخاندن دستگیره پشت این ابزار می‌توانید هر آن چیزی را که بر روی آن کار می‌کنید کاملاً سر جای خودش نگه دارید.

دانلود طرح سه بعدی گیره ماشینی

با استفاده از این وسیله تمامی پروژه‌های DIY شما کاملاً تحت کنترل خواهند بود. جهت حفظ استحکام بهتر است که این ابزار را به‌وسیله PLA یا PETG با سه دیوار و میزان 35 درصد پری پرینت کنید.

 

 

پرینت سه بعدی سیم‌لخت‌کن

سیم‌لخت‌کن به‌راحتی آب خوردنسیم‌لخت‌کن به‌راحتی آب خوردن

سیم‌لخت‌کن با بیرون آوردن روکش پلاستیکی موجود بر روی سیم و نمایان کردن بخش مسی سیم آن را برای انجام لحیم یا کارهای دیگر آماده خواهد کرد. اگر یک ابزار مشخص برای انجام این کار نداشته باشید قطعاً لخت کردن سیم کار آسانی برای شما نخواهد بود. اما این سیم‌لخت‌کن می‌تواند یک ابزار کاربردی برای این نیاز شما باشد.

دانلود طرح سه بعدی سیم لخت کن

بعد از پرینت کردن این ابزار نیاز به یک یا دو تیغه نیز خواهید داشت. به علت ساختار متفاوت این ابزار کاملاً امن است و بخش‌های تیز آن به‌راحتی نمایان نیستند. برای استفاده از این سیم‌لخت‌کن، به‌راحتی سیم را درون جایگاه قرار داده و با فشردن قسمت بالایی و چرخاندن ابزار به‌راحتی می‌توانید روکش پلاستیکی سیم را جدا کنید.

 

مرکز یاب

این ابزار می‌بایست در مرکز توجه باشد! این ابزار می‌بایست در مرکز توجه باشد!

یکی از موضوعاتی که تمامی سازندگان به دنبال آن هستند، پرینتر سه بعدی ابزاری با نهایت کیفیت است. این ابزار سه بعدی پرینت شده می‌تواند به‌راحتی ساخت یک ابزار کاملاً بی‌عیب را برای شما به ارمغان بیاورد. به‌وسیله این ابزار می‌توانید به‌راحتی مرکز دقیق صفحه یا تیری را که بر روی آن کار می‌کنید به شما نشان دهد.

دانلود طرح سه بعدی مرکزیاب

 

دسته آچار آلن Hex

دسته آچار آلنبهترین دست کلید برای ابزارآلات شما

چه استفاده بهتری از دسته کلید Hex یا همان آچار آلن به‌جز نگهداری از آنها می‌توان داشت؟ قطعاً استفاده از یک دستگیره برای آچار آلن شما می‌تواند بسیار کاربردی و جذاب باشد. بدون توجه به سایز شما می‌توانید با قراردادن چند عدد و رقم درون پرینتر خود یکی از این ابزارهای کاربردی را برای خود بسازید.

دانلود دسته آچار آلن

 

راهنمای دریل دیوار (و خاک جمع کن)

یک وسیله بسیار کاربردی برای دریل دیواریک وسیله بسیار کاربردی برای دریل دیوار

همه می‌دانند که دریل کاری دیوار کثیف کاری بسیاری دارد. دریل کردن دیوار باعث بیرون آمدن میزان زیادی خاک و اشغال می‌شود که با پرینتر سه بعدی این ابزار می‌توانید به‌راحتی از ریختن این ضایعات بر روی زمین خودداری کنید. در قسمت زیرین این وسیله یک حالت سطل مانند قرار گرفته است که تمامی خاک حاصل از دریل کاری را جمع خواهد کرد.

دانلود طرح راهنمای دریل دیوار و خاک جمع کن

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید این ابزار دارای یک سطح صاف است که به‌راحتی می‌تواند بر روی هر دیواری قرار گرفته و کار دریل کاری را راحت کند. البته همین موضوع نیز باعث می‌شود این ابزار برای دریل کاری در دیوارهای زاویه‌دار چندان مناسب نباشد.

نکته خاصی در زمان پرینت کردن این ابزار برای بهترشدن کارایی آن وجود ندارد. به همین دلیل خودتان می‌بایست باتوجه‌به نیازتان تنظیمات خاص خود را بر روی آن اعمال کنید.

>> بیشتر بدانید: آموزش سیمپلیفای Simplify3d

پرینت سه بعدی دریل دستی

یک دریل بسیار کاربردی برای MDFیک دریل بسیار کاربردی برای MDF

پرینت سه بعدی این دریل دستی می‌تواند یک ابزار چهار تکه‌ای بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار دهد. البته لازم به ذکر نیست که این ابزار توانایی رقابت با دریل برقی مغازه ابزارآلاتی کنار خانه‌تان را نخواهد داشت. اما قطعاً در زمانی که بخواهید یک سوراخ کوچک بر روی یک متریال سبک ایجاد کنید. این ابزار تبدیل به یک وسیله کاربردی خواهد شد.

دانلود طرح سه بعدی دریل دستی

 

گیره انگشتی

انگشتانی زیرک با استفاده از این وسیلهانگشتانی زیرک با استفاده از این وسیله

اگر سر و کارتان دائماً با ابزارآلات کوچک و ریز است قطعاً  پرینت سه بعدی این گیره انگشتی به کار شما خواهد آمد. به‌وسیله این گیره انگشتی سفت کردن یک پیچ‌ومهره در مکانی کوچک و با جای دست کوچک راحت‌تر از گذشته خواهد شد.

دانلود طرح سه بعدی گیره انگشتی

این گیره انگشتی به‌راحتی از پس باز و بسته کردن و دسترسی به‌تمامی نقاط ریزودرشت برخواهد آمد. مکان‌هایی که حتی بهترین انبر و گیره‌ها نیز از دسترسی به آن عاجز خواهند ماند.

 

دسته تیغ

این دسته تیغ دارای غلاف محافظ استاین دسته تیغ دارای غلاف محافظ است.

این دسته تیغ که به‌وسیله پرینتر سه بعدی ساخته شده می‌تواند باتوجه‌به نیاز شما هر تیغی را در خود جای دهد. باز کردن جعبه یا برش بر روی فیلمنت پرینتر شما ازجمله وظایفی هستند که می‌توانید بر دوش این ابزار بگذارید. این ابزار از سه قسمت شفت، دسته تیغ و خود تیغ تشکیل شده است که قابلیت قرارگیری یک روکش جهت امنیت در زمان عدم کارکرد نیز در آن تعبیه شده است. شما به‌وسیله یک پیچ نیز می‌توانید به‌راحتی تیغه را در جای خود محکم کنید.

دانلود طرح سه بعدی دسته تیغ

طراح این ابزار درجه سختی پرینت سه بعدی  آن را متوسط اعلام کرده است و گفته است که برای ساخت این ابزار از پرینتر FDM استفاده کرده است. به‌غیراز این مورد نکته دیگری توسط طراح این ابزار نوشته نشده است. به همین علت خود شما می‌بایست تنظیمات مربوط به این ابزار را پیدا کنید که البته کار چندان سختی نخواهد بود. چون پیچیدگی چندانی از نظر طراحی در آن دیده نمی‌شود.

 

پرینت سه بعدی سنباده چوب قابل تنظیم

 سنباده چوب قابل تنظیم

سنباده چوب قابل تنظیم یکی از ابزاری است که می‌توانید در بسیاری از پروژه‌های خود از آن استفاده کنید. کاربر MightyNozzle در Thingiverse چهار نمونه مختلف از آن را برای پرینت برای شما آماده کرده است. شما می‌توانید مدل خود را ساخته و به‌راحتی اضافه‌کردن یک سنباده به این ابزار از آن استفاده نمایید.

دانلود طرح سه بعدی سنباده چوب قابل تنظیم

این مدل نیازی به هیچ‌گونه سازه کمکی نداشته و پرینت کردن آن با 50 درصد infill یا بالاتر نتیجه مطلوبی را به شما ارائه خواهد داد.

 

ساخت آچار فرانسه با پرینتر سه بعدی

آچار فرانسه سه بعدیبهترین ابزار سه بعدی تا کنون

این آچار قطعاً باتوجه‌به نوع ساختار خود دارای محدودیت است. اما به‌قدری جذاب و ساده است که در لیست پرینتر سه بعدی ابزار ما قرار گرفته است. این آچار یک قطعه کاملاً یکسان است که به‌راحتی قابل پرینت می‌باشد.

دانلود طرح سه بعدی آچار فرانسه

هرچند که نمی‌توانید چندان بر روی کارکرد آن حساب باز کنید اما قطعاً برای نشان‌دادن دانش چاپ سه بعدی ابزار آلات خود می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

جک اندازه گیری پیچ

جک اندازه گیری پیچ شما می‌توانید از فیلامنت هایی با رنگ متفاوت برای پرینت اعداد و ارقام برای خوانایی بهتر آنها استفاده کنید.

اگر شما نیز به دنبال پرینت سه بعدی این ابزار هستید قطعاً با مشکل ندانستن سایز پیچی که در حال استفاده از آن هستید سروکار دارید. این ابزار سه بعدی پرینت شده می‌تواند راهنمای شما برای مشخص‌کردن اندازه پیچ باشد. این صفحه توانایی تشخیص اندازه پیچ‌ها از m2 تا m5 و سایز 4 تا 50 میلیمتر را دارد.

دانلود طرح سه بعدی جک اندازه گیری پیچ

همان‌طور که اشاره کردیم شما می‌توانید از فیلمنتی جدید برای  پرینت اعداد و ارقام برای خوانایی بهتر آنها استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود تا ابزار ظاهر جذاب‌تری پیدا کرده و امکان تغییر رنگ در آن نیز وجود خواهد داشت.

طراح پیشنهاد کرده است که از لایه‌هایی با ارتفاع کوتاه‌تر از معمول برای بالابردن دقت در این مدل استفاده کنید. همچنین استفاده از سرعت پرینت پایین نیز می‌تواند در کیفیت نهایی این ابزار تأثیرگذار باشد.

 

استند ابزار

استند ابزاربرای نظم‌دهی به میز کارتان

هر شخصی می‌داند که داشتن یک محیط کار منظم می‌تواند باعث افزایش سرعت کار و البته درصد موفقیت بالاتر شود. اگر شما نیز چنین عقیده ای دارید با پرینتر سه بعدی به سراغ پرینت این ابزار بروید. این نظم‌دهنده به‌صورت استند بر روی میز شما قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید به‌راحتی از آن برای قراردادن تمام ابزاری که دائماً با آن سروکار دارید استفاده نمایید.

دانلود طرح استند ابزار

پس دفعه بعد که به‌سرعت نیاز به قیچی یا انبر داشتید می‌دانید که آنها را کجا پیدا کنید. طراح این ابزار پیشنهاد قراردادن ارتفاع لایه بر روی 2 دهم میلیمتر و 10 درصد infill را داده است.

>>  دانلود طرح های سه بعدی

پرینترهای سه بعدی 3dRD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست