آیا پرینتر سه بعدی در بازاریابی یک ابزار تبلیغاتی جدید است؟

آیا می دانستید که برندهای بزرگی مانند کوکاکولا، دیور ، مک دونالد، لویی ویتون یا فولکس واگن از چاپگرهای سه بعدی در استراتژی های تبلیغاتی خود استفاده می کنند؟ اینها تنها نمونه هایی از شرکت هایی هستند که تولید مواد افزودنی را متحد بزرگی در بخش بازاریابی می دانند. ظهور فناوری در سال‌های اخیر، مزایایی را که در انواع کاربردها ارائه می‌کند برجسته کرده است. به ویژه، آزادی طراحی، سرعت تولید و توانایی ایجاد قطعات بزرگ به صورت محلی، این گزینه تولید را برای بخش های ارتباطی در شرکت های بزرگ بسیار جذاب می کند.

امروزه یکی از حوزه هایی که بیشتر تحت تاثیر فناوری های سه بعدی قرار می گیرد، بازاریابی است. این رشته به عنوان حوزه ای از تحقیقات بازار تعریف می شود که در آن فرد رفتار بازار را مطالعه می کند و نیازهای مصرف کننده را شناسایی می کند. از آنجایی که چنین شاخه گسترده ای است، استفاده از تولید افزودنی می تواند بسیار متنوع باشد. استفاده از چاپگرهای سه بعدی به عنوان یک منبع می تواند فعالیت های تبلیغاتی شرکت ها را به سطح جدیدی برساند. به لطف قابلیت های تولیدی خود، شرکت ها و برندهای بیشتری در حال آزمایش این روش تولید برای کمپین های خلاقانه خود هستند. با انجام این کار، آنها ارزش افزوده داشتن فناوری سه بعدی را برای توسعه بلندپروازانه ترین پروژه های خود نشان می دهند. در این مقاله کاربردهای مختلفی را که می توانیم از چاپ سه بعدی در تبلیغات پیدا کنیم، خواهیم دید.

عناوین مقاله
پرینت سه بعدی در تبلیغات image: David Paul Morris
پرینت سه بعدی در تبلیغات image: David Paul Morris

تجارت بصری، POS و چاپ سه بعدی

تجارت بصری عمل ارائه محصولات در محل فروش به منظور به حداکثر رساندن توجه و جذب مشتری است. این مفهوم معمولاً برای نمایان شدن محصولات در خرده فروشی اهمیت ویژه ای دارد و بر اساس استراتژی و فلسفه خود برند انجام می شود. برای این منظور در این رشته بازاریابی از ابزارها و متدولوژی های مختلفی مانند فضاها، رنگ ها، نورپردازی ها، نمایشگرها، تابلوها و … استفاده می شود.

پرینت سه بعدی رسوب مستقیم انرژی (DED) را به همراه مثال ها، نحوه کار، مزایا و معایب آن بشناسید.

مثال واضحی از اینکه چگونه خرده فروشان می توانند از تولید مواد افزودنی بهره مند شوند را می توان در استرالیا یافت. در سال 2016، برند لوکس مشهور Louis Vuitton اولین فروشگاه پاپ آپ چاپ سه بعدی را در مرکز خرید Westfield سیدنی ایجاد کرد. این مفهوم از فروشگاه های پاپ آپ به روندی در بخش خرده فروشی به سمت باز کردن فضاهای فروش برای مدت کوتاهی اشاره دارد. شرکت Omus، شرکتی که این پروژه را بر عهده داشت، برای چاپ تمام اجزای تزئینی این فروشگاه 90 متری 18 روز وقت صرف کرد. لویی ویتون با خریداران به اشتراک گذاشت که چاپ سه بعدی نوآوری و نگرش تازه این برند را در بر می گیرد.

به نوبه خود، رابرت گروسو، مدیر ارشد نوآوری Omus، اظهار داشت:

پرینت سه بعدی در مقیاس بزرگ می تواند دیدگاه های یک طراح را به گونه ای تفسیر و زنده کند که هیچ روش تولید دیگری نمی تواند.

جسارت و ایمان لویی ویتون نیز کمک زیادی به تحقق آن کرد.

فروشگاه Louis Vuitton دارای یک ساختار پرینت سه بعدی است که نمونه ای از نحوه استفاده از تولید افزودنی در تجارت بصری است.
فروشگاه Louis Vuitton دارای یک ساختار پرینت سه بعدی است که نمونه ای از نحوه استفاده از تولید افزودنی در تجارت بصری است.

تولید قطعات منطبق با موقعیت های مکانی و با ساختارهای جذاب با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توسط شرکت Adaequo

اما این تنها مورد شرکتی نیست که برای جان بخشیدن به تجارت خود به تولید مواد افزودنی روی آورده است. در اسپانیا، شرکت Adaequo به ایجاد نمایشگرها و POS (تبلیغات نقطه فروش) برای منحصر به فرد ترین مارک ها اختصاص دارد. این یک سرویس چاپ سه بعدی دارد که آن را در خدمت مشتریان خود قرار می دهد تا دنیای جدیدی را فراتر از تبلیغات باز کند. ادغام ساخت افزودنی به این معنی بود که شرکت وارد خط جدیدی از تجارت شود که مکمل نمایشگر دو بعدی و برنامه های POS بود که قبلا ارائه می کرد.

بیشتر بدانید:
با پرینتر سه بعدی قالب ریخته گری بسازید.

برخی از مشهورترین مشتریانی که با Adaequo کار کرده‌اند عبارتند از Dior، Adidas، Carolina Herrera یا FC Barcelona، در میان دیگران.

آنها شفاف کردند که با توانایی ایجاد قطعات منطبق با موقعیت مکانی و با ساختارهای جذاب، این روش جدید ساخت، دامنه وسیعی از امکانات را در زمینه بازاریابی باز می کند. قبلاً در سال 2018، آنها جایزه ای را برای استفاده از چاپ سه بعدی برای بازتولید کامل بطری عطر Good Girl از برند Carolina Herrera دریافت کردند. در سال 2019، آنها همچنین کمپینی را برای برند لوکس دیور برگزار کردند، جایی که آنها بطری های عطر معروف J’adore خود را ساختند. بطری ها با اندازه 1.2 متر (~3’11 اینچ) به صورت یک تکه ساخته شدند. برای پایان نهایی، آنها در طلای “شامپاین” کروم شده اند، که رنگ مشخص عطر دیور را برجسته می کند. علاوه بر این، هر شکل با هزاران پولک پولک پوشیده شده بود که نشان دهنده یقه فلزی بطری اصلی بود.

هر دوی این برنامه ها با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی با فرمت بزرگ ساخته شده توسط Massivit 3D ساخته شده اند. این روش تولید افزودنی که به نام چاپ ژل (GDP) نامیده می شود، امکان ایجاد لایه به لایه قطعات ترموست را از مواد در حالت مایع فراهم می کند. این شرکت در دنیای تبلیغات محبوب است زیرا راه حل های آن دقت و سهولت استفاده را ارائه می دهد که با سایر فناوری ها امکان پذیر نیست.

کپی عطرهای "Good Girl" اثر کارولینا هررا و "J'adore" از دیور (تصویر: Adaequo)
کپی عطرهای "Good Girl" اثر کارولینا هررا و "J'adore" از دیور (تصویر: Adaequo)

Adaequo:

اصلی‌ترین مزیت این دستگاه در این است که امکان کامل سازی سفارشی کمپین‌های نقطه فروش را با کنترل دقیق قطعه به قطعه فراهم می‌کند. این عمل، قابلیت بازتولید یک شکل یکسان را در اندازه‌های متفاوت ممکن می‌سازد تا هر یک از آنها را با فضایی که قرار است در آنها استفاده شوند تطبیق داد یا اشیاء مختلف را با استفاده از چارچوب تبلیغات یکسان بسازد. به روش‌های سنتی، ایجاد قالب‌های جداگانه برای هر کار به معنای افزایش قیمت کمپین‌ها بود.

چگونه پرینت سه بعدی در بازاریابی خیابانی نقش دارد؟

در میان انواع کمپین های تبلیغاتی که وجود دارد می توان بازاریابی خیابانی را پیدا کرد. این به عنوان نوعی از بازاریابی چریکی است که از روش های غیر سنتی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص استفاده می کند. یکی از قابل توجه ترین مواردی که از پرینت سه بعدی استفاده کرد، کمپین Angry Birds: the Movie بود که در سال 2016 منتشر شد. این شرکت به منظور تبلیغ آن، کمپین چند رسانه ای را با همکاری چند برند معروف راه اندازی کرد. یکی از اهداف تعیین شده این بود که از تبلیغات متعارف فاصله بگیریم و مصرف کنندگان فیلم را به خاطر بسپارند و در نهایت پاسخ را در پرینت سه بعدی بیابند. برای انجام این کار، آنها حروف سه بعدی رنگارنگ را برای قرار دادن در اتوبوس های تور در سانفرانسیسکو، نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو تولید کردند. شرکت چاپ سه بعدی Charisma مستقر در ایالات متحده این چالش را پذیرفت.

بیشتر بدانید: قوی ترین فیلامنت پرینتر سه بعدی را بشناسید.

در توسعه کمپین، آنها مجبور بودند بخش‌های ارتباط بصری و تولید مواد افزودنی با فرمت بزرگ را با هم ترکیب کنند. آنها با استفاده از چاپگر سه بعدی Massivit 1800 برای ساخت قالب، روکش های اتوبوس سه بعدی 4.5 متری را ایجاد کردند. این دستگاه از فناوری ثبت اختراع تولید ناخالص داخلی این شرکت استفاده می کند و دارای حداکثر حجم چاپ 1450 × 1110 × 1800 میلی متر است که به آن امکان می دهد با سرعت 30 برابر دیگر چاپگرهای سه بعدی کار کند. در کمپین فیلم، ورقه های پلاستیکی قالبی به اتوبوس های دو طبقه متصل شد. برخی از قطعات چراغ های یکپارچه ای برای تاثیر بیشتر در شب دارند.

تولید افزودنی مورد استفاده در ایجاد نقاط تبلیغاتی

یکی دیگر از کاربردهای پرینت سه بعدی در دنیای تبلیغات مربوط به تولید آگهی های بازرگانی است. اسپات تبلیغاتی یک منبع سمعی و بصری است که به طور گسترده در تلویزیون، رادیو یا سایر رسانه های دیجیتال مانند اینترنت استفاده می شود. اما چگونه این فناوری ساخت می تواند بخشی از یک تولید سمعی و بصری باشد؟ شرکت های بزرگ به طور فزاینده ای در حال بررسی مزایای این روش تولید برای نوآوری و رساندن پیام های سمعی و بصری خود به مصرف کنندگان هستند.

نمونه ای از این مورد، مک دونالد در بریتانیا با کمپین «همیشه کار می کند» در سال 2016 است. زنجیره ای فست فود یک استراتژی بازاریابی را اجرا کرد که از تولید افزودنی به عنوان روش تولید برای تبلیغات خود استفاده می کرد. از یک منبع سمعی و بصری به نام استاپ موشن استفاده کرد. این یک تکنیک انیمیشن و ویدیویی است که با ثبت تصاویر ثابتی که یکی پس از دیگری ضبط می شوند، این تصور را ایجاد می کنند که در حال حرکت هستند، مشخص می شود.

معرفی بهترین فیلامنت مقاوم در برابر مواد شیمیایی

برای رسیدن به این هدف، چاپ سه بعدی 6 مجموعه و صدها کاراکتر در انواع حالت های مختلف ضروری بود. در این حالت، از جت موادتکنولوژی استفاده شد که بر اساس تزریق مستقیم رزین مایع به سینی چاپ و سپس پخت آن با استفاده از منبع نور بود. به این ترتیب، هر یک از فیگورها به صورت سه بعدی طراحی شده و پرینت شده و از سینه جدا می‌شدند. سپس باید آنها را با دست نقاشی کرد.

تبلیغات تجاری به لطف فناوری های جدید

تبلیغات تجاری: استفاده از فناوری انقلابی تولید افزودنی

در قلمرو بسیار پویای بازاریابی، تبلیغات تجاری شاخه‌ای حیاتی از تبلیغات را تشکیل می‌دهد که می‌تواند از فناوری انقلابی تولید مواد افزودنی بهره‌مند شود. این روش ابتکاری پتانسیل تبدیل کمپین های تبلیغاتی را به تجربیات تعاملی دارد که ارتباط مستقیم و ملموس با مصرف کنندگان برقرار می کند.

چنین ابتکارات تبلیغاتی قابل توجهی ممکن است مستلزم تلاش‌های تجاری برند یا فعالیت‌های فریبنده باشد که کاربران را فعالانه در کمپین مشارکت دهد. نمونه هایی از این کاربردهای منحصر به فرد نقش استراتژیک چاپ سه بعدی را در شکل دادن به آینده بازاریابی روشن می کند.

با پرینتر سه بعدی 3dRD دنیاتو خودت بساز!

تجربه تعاملی مصرف کنندگان: ابتکارات تبلیغاتی با استفاده از فناوری سه بعدی

یک مورد استثنایی که امکانات بی حد و حصر تولید افزودنی را نشان می دهد را می توان از طریق یک ابتکار درخشان توسط شعبه کوکاکولا در اسرائیل مشاهده کرد. این تولیدکننده مشهور جهانی نوشیدنی‌های غیرالکلی که به دنبال ارائه خط جدید بطری‌های خود در اندازه «مینی» بودند، مسابقه‌ای الهام‌بخش را ترتیب داد که مردم را به ایجاد نسخه‌های «mini-me» خود تشویق کرد. علاقه مندان به کوکاکولا با استفاده از فناوری های سه بعدی پیشرفته ترغیب شدند تا مدل های پیچیده سه بعدی خود را از طریق یک برنامه کاربردی تلفن همراه کاربر پسند طراحی کنند. به برندگان این مسابقه خارق‌العاده فرصتی استثنایی داده شد: یک بازدید اختصاصی از کارخانه کوکاکولا، جایی که جادوی چاپ سه‌بعدی خلاقیت‌های «مینی من» مربوطه آنها را زنده کرد.

کاربرد منحصر به فرد استراتژیک چاپ سه بعدی در بازاریابی

فولکس واگن، خودروساز برجسته آلمانی نیز به سرعت از پتانسیل تحول آفرین فناوری سه بعدی استقبال کرده است. این شرکت با ورود به دانمارک، یک کمپین تعاملی با عنوان جذاب “اصل پولو” راه اندازی کرد. این تلاش استادانه با هدف پیشبرد نسل پنجم مدل خودروی پولو خود به ارتفاعات جدیدی از دید و مطلوبیت انجام شد.

فولکس واگن با تعهد به دموکراتیزه کردن پیشرفته‌ترین فناوری و حفظ بالاترین استانداردهای کیفیت، از کاربران دعوت کرد در مسابقه‌ای شرکت کنند که در آن بتوانند آرزوهای خودرویی خود را با ایجاد نمونه‌های اولیه از مدل خودروی پولو با استفاده از الگوهای دقیق ساخته شده نشان دهند. صدها ذهن خلاق با آرایه ای از ابزارهای از پیش تعیین شده و نمادهای استعاری، تجسم های سه بعدی جذابی از طراحی پولو ارائه کردند که در قلمرو فیزیکی تحقق می یابد.

فولکس واگن دانمارک با دقت فراوان 40 طرح تخیلی و خارج از جعبه خودرو را از بین شرکت کنندگان گسترده بررسی و انتخاب کرد و به این مفاهیم خیره کننده این امتیاز منحصر به فرد را اعطا کرد که از طریق قدرت خارق العاده پرینت سه بعدی زنده شوند. این کمپین قابل توجه گواهی بر مهارت استثنایی فولکس واگن در استفاده از تولید افزودنی برای حک کردن تصویر نام تجاری پاک نشدنی در ذهن و قلب مصرف کنندگان در سراسر جهان است و برای همیشه درک آنها از اخلاق نوآورانه و کیفیت محور که مدل خودروی پولو را تعریف می کند، شکل می دهد.

کاربردهای چاپ سه بعدی در پزشکی و مراقبت های بهداشتی

اثرگذاری استفاده از تولید افزودنی در تبلیغات تجاری بر وفاداری مخاطبان مصرف کننده

این نمونه های نمادین پتانسیل عظیم تولید افزودنی را به عنوان ابزاری ضروری در هنر بازاریابی نشان می دهد. برندهای آینده نگر مانند کوکاکولا و فولکس واگن با بهره گیری از ارتفاع بی حد و حصر خلاقیت و نبوغ ارائه شده توسط پرینت سه بعدی، قوانین تعامل را بازنویسی کرده اند و مشتریان را از طریق تجارب فراگیر که از مرزهای مرسوم تحمیل شده توسط روش های تبلیغاتی سنتی فراتر می رود، مجذوب خود می کنند.

در این عصر پیشرفت‌های سریع فناوری و تقاضاهای سیری ناپذیر مصرف‌کنندگان، ادغام استراتژیک تولید افزودنی در تبلیغات تجاری تضمین می‌کند که برندها می‌توانند ارتباطات عاطفی پایدار برقرار کنند و وفاداری تزلزل ناپذیر را از سوی مخاطبان هدف در حال تکامل خود تضمین کنند.

نمونه اولیه پرینت سه بعدی فولکس واگن پولو سفارشی شده (اعتبار عکس: فولکس واگن)
نمونه اولیه پرینت سه بعدی فولکس واگن پولو سفارشی شده (اعتبار عکس: فولکس واگن)

استفاده از روش های ساده تر و مقرون به صرفه در کاربردهای پرینت سه بعدی

وقتی صحبت از این نوع کاربرد خاص می شود، روش های ساده تر و مقرون به صرفه تر مانند رزین یا اکستروژن ترجیح داده می شود. دلیل این امر این است که هدف اصلی این قطعات دستیابی به یک سطح بی عیب و نقص یا مطابقت با استانداردهای مکانیکی بالا نیست. بلکه هدف از استفاده از مدل های چاپی در این زمینه افزایش شهرت و دیده شدن شرکت است.

در نتیجه، یک ابزار مفید یا تزیینی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد که به عنوان یک یادآوری دائمی از برند در دسترس است. دقیقاً به همین دلیل است که شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند از فناوری‌های پیشرفته چاپ سه‌بعدی، مانند فناوری‌های مبتنی بر بستر پودر پلیمری و فلز یا حتی قالب‌گیری تزریقی چشم‌پوشی کنند، زیرا هزینه‌های مرتبط به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. بیشتر بدانید: برای چاپگر سه بعدی به چه کامپیوتری نیاز داریم؟

ساخت افزودنی و نقش بسته بندی در تبلیغات تجاری

در حوزه تبلیغات تجاری، مفهوم تولید افزودنی به محصولات بسته بندی گسترش می یابد. در بازاریابی، بسته بندی شامل هر چیزی است که محصول واقعی را احاطه می کند، از برچسب ها گرفته تا اطلاعات محصول. فراتر از عملکردهای عملی، بسته بندی می تواند اهداف ارتباطی و زیبایی شناختی را نیز انجام دهد. در حوزه تبلیغات، چاپ سه بعدی بسته بندی یک هدف کاملاً زیبایی شناختی و ارتباطی را دنبال می کند.

برای انجام این کار، استفاده از آزادی طراحی ارائه شده توسط تولید افزودنی بسیار مهم می شود، به ویژه هنگامی که با طراحی مولد در طول فاز مفهومی مدل های نهایی ترکیب شود. با ایجاد امکان ایجاد هندسه های پیچیده، طراحان و تبلیغ کنندگان به طور قابل توجهی راحت تر می توانند پیام مورد نظر خود را به شیوه ای بهینه منتقل کنند.

نمونه های بسته بندی نوآورانه چاپ سه بعدی: مجموعه مهندسی شده عطرهای فرمول 1

نمونه قابل توجهی از چنین کاربردهایی را می توان در مجموعه مهندسی F1 Fragrances مشاهده کرد، طیف وسیعی از عطرهای عرضه شده توسط فرمول 1. ساختار بیرونی این بطری های عطر با استفاده از رزین تکنوپلیمر چاپ سه بعدی ساخته شده است و فقط از مقدار دقیق مواد مورد نیاز استفاده می کند. Ross Levogrove، طراح و عطرساز رویایی، روند تفکر خود را در پس ایجاد چیزی که به عنوان اسکلت بیرونی شناخته می شود، روشن می کند.

پایداری یک عامل محرک بود، با هدف طراحی چیزی که نه تنها بطری عطر را در خود جای دهد، بلکه امکان جایگزینی آسان و قرار دادن مجدد در اسکلت بیرونی را نیز فراهم می کرد. علاوه بر این، استفاده از فناوری چاپ سه بعدی کارایی بالا و حداقل ضایعات را تضمین می کند. درست مانند یک خودروی F1، فقط اشکال اساسی تولید می شود که با مفهوم دقت کارآمد هماهنگ است.

اسکلت بیرونی چاپ شده سه بعدی برای طیف عطر (اعتبار عکس: فرمول 1)
اسکلت بیرونی چاپ شده سه بعدی برای طیف عطر (اعتبار عکس: فرمول 1)

استفاده از چاپ سه بعدی در تولید مواد افزودنی و بسته بندی توسط L’Oreal

یک نگاه به فناوری جدید در صنعت آرایشی

L’Oreal، یک برند معروف، تولید مواد افزودنی را برای توسعه محصول پذیرفته است و از سال 1993 وارد این بازی شده است. آنها اولین چاپگر سه بعدی FDM خود را در آن زمان برای کمک به طراحی و ایجاد بسته بندی خریداری کردند. به سرعت تا به امروز، این فناوری به ابزاری حیاتی در استراتژی بازاریابی لورآل تبدیل شده است. به گفته متیو فورستر، رئیس تبدیل و بازیافت مواد در L’Oreal، آنها از چاپ سه بعدی برای ایجاد نمونه های اولیه برای بسته بندی، مبلمان، مدل های نقطه فروش، ابزار کنترل کیفیت و قطعات یدکی برای خطوط بسته بندی در کارخانه های خود استفاده می کنند.

Anne Debauge، مدیر ارتباطات L’Oreal، بیشتر مزایای تولید افزودنی را توضیح می دهد. او معتقد است که این مزایا نه تنها برای سازمان داخلی آنها بلکه برای درگیر کردن کارکنان و ایجاد تجربیات جدید برای مصرف کنندگان آنها بسیار زیاد است.

آینده پرینت سه بعدی در تبلیغات

اهمیت چاپ سه بعدی در بازاریابی و تبلیغات را نمی توان نادیده گرفت. امروزه شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا مشتریان خود را با ایجاد انقلابی در نحوه برقراری ارتباط، شگفت‌زده کنند. تولید افزودنی امکان کاوش در رویکردهای تازه برای تولید و تولید محلی، سریع و بر اساس تقاضا را فراهم می کند. در نتیجه، این امر هزینه های کلی کمپین های تبلیغاتی را کاهش می دهد.

اما آیا واقعاً استفاده از چاپ سه بعدی بر تأثیر کمپین های تبلیغاتی بر کاربران تأثیر می گذارد؟ پاسخ ساده نیست، زیرا اندازه گیری نتایج واقعی در اکثر استراتژی های بازاریابی چالش برانگیز است. با این حال، یک چیز روشن است – تولید مواد افزودنی نقشی اساسی برای شرکت ها ایفا می کند. این نه تنها به عنوان یک ابزار تولید عمل می کند، بلکه مزایای مختلفی را نیز ارائه می دهد که در این تجزیه و تحلیل برجسته شده است. سرعت تولید و کاهش هزینه تنها دو مورد از آنهاست. علاوه بر این، پرینت سه بعدی به طراحان آزادی خلاقانه بسیار زیادی را ارائه می دهد، که دنیایی از امکانات را در هنگام توسعه استراتژی های ارتباطی جدید به میان می آورد.

اگر قصد خرید پرینتر سه بعدی دارید قبل از خرید حتماً ویدیوی راهنمای خرید پرینتر سه بعدی را تماشا کنید.

اعتبار عکس: Adaequo
اعتبار عکس: Adaequo

نتیجه گیری

در آینده ای نه چندان دور، انتظار داریم که چاپ سه بعدی مسیر خود را در این زمینه ادامه دهد و در میان به روز رسانی های تکنولوژیکی که در حال ظهور هستند، به سمت بالا صعود کند. بنابراین، ضروری است که شرکت ها عقب نمانند و همچنان این نوع ابزار را انتخاب کنند. با آن، آنها قادر خواهند بود پروژه های اصلی شامل استفاده از تجهیزات سه بعدی را انجام دهند.

3dRD

شرکت صنعت سامه با نام تجاری 3dRD بزرگترین و تخصصی ترین تولیدکننده پرینترهای سه بعدی در ایران

images: 3dnatives.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست