کاربرد پرینتر های سه بعدی در طراحی دکوراسیون | تری دی آر دی (3dRD)

در مطالب قبل درباره پرینتر سه بعدی و اینکه نحوه کار با این پرینتر ها چگونه است را بیان کردیم. در این مقاله قصد داریم تا درباره ساخت وسایل تزیینی با پرینتر سه بعدی صحبت کنیم.

این مقاله اطلاعات بسیار جالب و شگفت انگیزی برای شما دارد. تنها 10 دقیقه زمان بگذارید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با معجزه ساخت زیبا ترین اجسام به وسیله این دستگاه در منزل آشنا شوید. چاپگر سه بعدی و یا پرینتر سه بعدی یک دستگاهی برای تبدیل الگوی داده شده و یا طرح داده شده به صورت یک شی واقعی است.

بعد از اینکه شما طرح را به سیستم دادید دستگاه با مواد لازمی که از قبل تعبیه شده که در مواقع زیاد به صورت رشته ای است آن طرح را تبدیل به یک جسم حقیقی میکند. مثلا شما میتوانید طرح یک گلدان را به سیستم داده و گلدان واقعی را تحویل بگیرید.

وسایل دکوراتیو

ساخت وسایل خانه با پرینتر های سه بعدی

به طور کلی میتوان گفت که پرینتر سه بعدی به تمام اجسامی که از تخیل شما طراحی میشود روح حقیقی میبخشد. شما میتوانید حتی از نقاشی های کودکان خود برای ساخت اسباب بازی هایی که خودشان درست میکنند استفاده کنید!

نقش چاپگرهای سه بعدی در معماری، ساخت‌ و‌ساز خانه، طراحی صنعتی، ساخت خودرو، اسباب بازی، وسایل نقلیه، صنایع هوا و فضا، کاربردهای نظامی، مهندسی، پزشکی و ساخت دارو، بیوتکنولوژی، فشن و مد، تولید کفش، جواهرات زینتی، عینک و صنایع غذایی پررنگ و قابل لمس است.

مشاهده انواع پرینترها و خرید پرینتر های سه بعدی

 وسایل دکوری با پرینتر سه بعدی

امروزه با پیشرفت دستگاه های سه بعدی و را پیدا کردن این دستگاهها به خانه ها و کارگاه های کوچک خیلی از اجسام دکوری و تزیینی را میشود تولید کرد. خیلی ها برای دکوراسیون منزل خود ایده هایی در ذهن دارند که هیچ کجا پیدا نمیکنند.

در اینجاست که تکنولوژی چاپگر سه بعدی به کمک آنها میرود و میتوانند هرچه که در ذهن دارند را به واقعیت تبدیل کنند.

ساخت وسایل دکوراتیو با پرینتر سه بعدی

نکته مهمی که در ساخت وسایل دکوری با پرینتر سه بعدی وجود دارد، دقت عمکرد این دستگاه و توانایی پردازش جزئیات ریز در طرح وسیله دکوری شماست. خود بنده برای دکور دفتر کارم ایده های بسیار جالبی را در سر پرورانده ام و بعد سعی دارم با این دستگاه خروجی آن را بگیرم.

اگر در رابطه با این دستگاه ها تحقیق کرده باشید صد در صد خبرهایی که از آینده تولید وسایل با پرینتر سه بعدی گفته اند را شنیده اید. مثل اینکه در آینده چطور با پرینتر سه بعدی خانه و ماشین بسازیم!

ساخت وسایل تزیینی با پرینتر سه بعدی

پیشرفت چشمگیر صنایع پرینتر سه بعدی سبب شده تا ما بتوانیم وسایل تزیینی زیادی را به وسیله چاپگر های سه بعدی تولید کنیم.

ساخت گلدان با پرینتر سه بعدی

برای ساخت مجسمه های خاص،گلدان های زیبا و یا لامپ هایی که به نظر خودتان خاص هستند. شما میتوانید با طرح های منحصر به فرد خود تا بی نهایت وسیله بسازید. همانطور که در بخش قبل اشاره کردم، ویژگی خاص دستگاه های چاپگر سه بعدی، ساخت اجسام با جزئیات بسیار ریز است که توسط هیچ نمونه ساز دیگری قابل انجام نخواهد بود.

( با این قیمت ) ساخت وسیله های ظریف و چشم نواز دکوری در ابعاد کوچک، کمتر از 30 سانتی متر مربع با استفاده از این دستگاه، با قیمت شگفت انگیزی برای شما حساب خواهد شد.

مثلا یک قطعه که اگر حتی بتوانید آن را در فروشگاه ها بیابید، قیمتی 60 هزار تومان داشته باشد، ساخت آن در منزل با پرینتر شخصی خودتان، شاید چیزی در حدود 6 هزار تومان برای شما آب بخورد. این همان معجزه پرینتر سه بعدی با استفاده از ماده اولیه ای ارزان به اسم فیلامنت است. پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را از دست ندهید:

پرینت سه بعدی وسایل تزیینی

در ادامه نحوه ساخت یک مجسمه تزیینی سنگی را به وسیله پرینتر سه بعدی به شما عزیزان آموزش میدهیم. اما لازم است قبل از آن در خصوص پرینت سه بعدی وسایل تزئینی، توضیحی کلی به شما بدهم که اگر اصلا با شکل کار پرینترسه بعدی آشنا نیستید، اطلاعات لازم را بدست آورید.

  • ابتدا باید طرح قطعه مورد نظر را در آورید.
  • نرم افزاری خاص این طرح را به شکلی در می آورد که قابل چاپ با پرینتر باشد.
  • نرم افزار با دستگاه شما set شده است و به راحتی طرح را از آن گرفته و اجرا می کند.
  • پس از کامل شدن وسیله دکوری شما، آن را از صفحه پرینتر برداشته و و صبر می کنید تا مپی خشک شود.
  • برای تمیز تر شدن و صاف تر شدن سطوح دستگاه پیشنهاد می شود در این مرحله کمی سمباته به آن بکشید که کاملا سیقلی شود.
  • مرحله آخر رنگ زدن آن است که البته همه این موارد بطور کامل قبل از خرید پرینتر از هر شرکتی، به شما آموش داده می شود.
ساخت وسایل دکوری با پرینتر سه بعدی

برای پرینت سه بعدی وسایل تزئینی، ما از پیشتر تدابیری برای شما اندیشیده ایم و بانکی با بیش از هزاران طرح آماده در نرم افزار پرینتر سه بعدی شما تقدیمتان می کنیم که پر طرفدار ترین نمونه طرح هایی بودند که می توانید با دستگاه خود اقدام به ساخت آن ها کنید.

علاوه بر آن ایده های بسیار خوبی برای ساخت پرینتر سه بعدی در سایت pinterest وجود دارد که می توانید از آن ها هم بهره بسیار خوبی ببرید. حال به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا در ادامه مرحله به مرحله آموزش ساخت وسایل تزئینی با پرینتر سه بعدی برای شما داشته باشیم.

ساخت مجسمه تزیینی با پرینتر سه بعدی

در اینجا ما میخواهیم از پرینتر سه بعدی برای ساخت یک مجسمه زیبا استفاده کنیم. این ابزار فوق العاده میتواند هر طرح مجسمه اس را برای شما بسازد.

البته باید گفت که برای ساخت مجسمه های گوناگون مانند مجسمه های سنگی شما فقط طرح سنگ را میبینید و جنس مجسمه از پلاستیک است. البته چاپگر هایی هستند که با ابعاد بزرگتر و با همان جنس تولید میکنند.

اما در پرینتر های خانگی تمامی وسایلی که مسازید از جنس پلاستیک است. ساخت یک مجسمه برای دکور منزل با پرینتر سه بعدی بسیار ساده است. قبل از هر کاری طرح مورد نظر خود را به دستگاه بدهید.

شما می توانید اگر طرحی در ذهنت خود ندارید از بانک طرح های اماده استفاده و یا در اینترنت جستجو کنید. بعد از ساخت مجسمه به وسیله پرینتر از اسپری های مخصوص  سیمان و یا ماسه برای طرح روی مجسمه استفاده میکنید. به این ترتیب یک مجسمه سنگی خواهیم داشت که بسیار سبک است و به راحتی هم نمی‌شکند.

مطلب پیشنهادی:

مرحله اول: وسایل مورد نیاز برای ساخت مجمسه تزیینی

  • یک عدد پرینتر و چاپگر سه بعدی
  • پرایمر فیلر
  • پرامر پلاستیک
  • اسپری رنگ برای طرح سنگی روی مجسمه
  • در صورت نداشتن اسپری داشتن سیمان و یا ماسه
پرینتر سه بعدی در حال ساخت وسایل تزئینی

مرحله دوم: مجسمه را پرینت بگیرید.

قبل از هر کار باید طرح مورد نظر را برای مجسمه خود انتخاب کنید. همانطور که گفتیم همراه با پرینترهای سه بعدی مجموعه 3drd یک بانک طرح های اماده با تعداد نامحدود موجود است.

شما با استفاده از این بانک طرخ به راحتتی میتوانید مدل های مختلف ساخت وسایل تزیینی با پرینتر سه بعدی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب طرح آن را به فرمت STL درآورده و طرح را به دستگاه چاپگر بدهید. تنظیمات پرینت به نوع پرینتر سه بعدی و فیلامنت ها بستگی دارد.

در این مرحله میتوانید مجسمه را از دستگاه تحول بگیرید.

ساخت وسایل تزئینی با چاپگر سه بعدی

مرحله سوم: پرداخت مجسمه

بعد از آماده شدن طرح خود و پس از تحویل طرح از دستگاه قبل از آنکه روکش سنگی و یا اسپری کنید  باید مجسمه خود  را پرداخت کنید. پرداخت مجسمه سنگی زمان زیادی می‌برد و باید اینکار با صبر و حوصله انجام بشود. بعد از پرینت مجسمه یکسری خطوط و نا هماهنگی هایی روی مجسمه ایجاد میشود که باید کاملا آنها را از بین ببرید.

اگر از فیلامنت ABS برای پرینت مجسمه استفاده کردید، می‌توانید از استون برای اینکار استفاده کنید و به راحتی خطوط اظافی را از بن ببرید. اما روی فیلامنت PLA و از بین بردن نا هماهنگی هایی که به روی مجسمه ایجاد شده است کار راحتی نیست. برای پرداخت مجسمه با هر نوع فیلامنت توصیه میشود تا از پرایمر ها و از سنباده استفاده کنید.

در ابتدا به روی مجسمه یک لایه پرایمر پلاستیک بزنید و پس از خشک شدن مطمئن شوید تا لایه های بعدی نیز به خوبی خشک شوند. بعد از خشک شدن، چهار لایه پرایمر فیلر رویش بزنید تا تاثیر سنباده‌کاری که بر روی مجسمه خود انجام میدهید بیشتر بشود.

و در اخر نیز از سنباده استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد سطح مجسمه را نرم صاف کنید تا هیچ ردی از خطوط اظافی باقی نماند.

مرحله چهارم: روکش طرح سنگ را بزنید

در مرحله آخر پس از پایان سسنباده کاری و آماده شدن مجسمه نوبت به آن رسیده تا نمای مجسمه را بسازد. باید کار کنید تا این مجسمه پلاستیکی کاملا نمای یک طرح مجسمه سنگی را پیدا کند.

قبل از هر چیز باید اسپری سنگی را پیدا کنید. حتما 2 الی 3 بار مجسمه را بعد از هربار خشک شدن اسپری کنید. این کار را در فضاهای بسته انجام ندهید.

مجسمه سنگی شما آماده است.

به همین راحتی و با استفاده از پرینتر های سه بعدی و تکنولوژی این چاپگرها حالا یک مجسمه زیبا و با طرح دلخواه خود دارید. بعد از یکبار امتحان مطمئن باشید که تمامی وسایل دکوری منزل خود را با همین رو خواهید ساخت.

مزایای ساخت وسایل تزیینی با پرینتر سه بعدی

  • به دلیل اینکه شما با پرینتر های سه بعدی وسایل خود را میسازید و با استفاده از نرم­ افزار و ماشین­‌ها اینکار را انجام میدهید  احتمال بروز خطا خیلی کمتر از ساخت وسایل با روش های دیگر است.
  • در این روش شما نسبت به ساخت لوازم دکوری هزینه بسیار کمتری خواهید داشت.به دلیل فراگیر شدن این تکنولوژی در تمام دنیا و دسترسی آسان انتظار میرود تا ان هزنه باز هم پایین تر بیاید.
  • جتما متوجه شده اید که در ساخت وسایل تزیینی با پرینتر سه بعدی سرعت بسیار بالایی در ساخت وسایل دکوراتیو خواهید داشت.
  • پرینترهای سه بعدی امکان استفاده از ترکیب مواد گوناگون را مانند ماسه و بتن و مواد تجدیدپذیر فراهم کرده ­است.این فناوری باعث شده تا هر طرح و جنسی که در نظر دارید را بتوانید به راحتی بسازید.
  • با پرینترهای سه بعدی هر طرحی که در ذهن دارید را چاپ میکنید.اینکار باعث میشود تا تمامی تصویر های ذهنی شما به واقعیت تبدیل شود.
  • یکبار هزینه میکنید!این جمله به این معناست که شما یکبار هزینه خرید پرینتر سه بعدی را میدهید و بعد از آن هرچه که بخواهید بسازید را با یک هزینه کم جنس برای چاپگر خود به واقعیت تبدل میکنید.
کسب درآمد با ساخت وسایل تزیینی

کسب در آمد با ساخت وسایل تزئینی به وسیله پرینتر سه بعدی

با توجه به اینکه وسایل تزئینی بازار بسیار خوبی دارد و بخصوص در فضا هایی مثل اینستاگرام و وب سایت می توان به راحتی آن ها را به فروش رساند. یکی از ایده های کسب درآمد با استفاده از پرینتر سه بعدی، همین ساخت وسایل تزئینی منزل، آشپزخانه، اتاق خواب یا حتی دفتر کار است.

همانطور که قبلا به آن اشاره کردم، هزینه ساخت با این دستگاه، با توجه به موارد اولیه ارزانی که دارد، بسیار پایین است و قاعدتا فروش آن هم بسیار پر سود خواهد بود. شما می توانید چند دستگاه خانگی با قیمت بسیار پایین برای خود تهیه کنید و شروع به راه اندازی تولیدی خود کنید.

محصولات تزئینی با پرینتر سه بعدی

علاوه بر این ما در 3dRD فکر ایده پردازی های بزرگ تر شما را هم کرده ایم و 2 نوع دستگاه قوی تر با قابلیت پردازش در سرعت و ابعاد بیشتر تحت عناوین زیر در اختیار شما قرار داده ایم:

  • پرینتر سه بعدی صنعتی
  • پرینتر سه بعدی نیمه صنعتی
مشاهده انواع پرینترها + خرید آنلاین پرینتر سه بعدی

ساخت وسایل آشپزخانه با پرینتر سه بعدی

شما میتوانید با استفاده از فناوری چاپگر های سه بعدی تمامی ظروف آشپزخانه را به راحتی بسازید. این ظروف با چاپ سه بعدی شده، می‌تواند برای انجام چندین کار مختلف برای خدمات و تهیه غذا مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از کسانی که بسیار در این زمینه موفق است طراح نیویورکی Joe Doucet است.

او با استفاده از خدمات پرینتر سه بعدی مجموعه‌ی جدیدی از لوازم خانگی سه بعدی را ساخته و در نمایشگاهها در معرض نمایش قرار داده است.

این طراح موفق نیویورکی درباره ساخت وسایل آشپزخانه با پرینترهای سه بعدی میگوید: ما با تولید ظروف آشپزخانه چندکاره، آشپزی و وسیله‌ای برای ذخیره‌سازی غذا را فراهم می‌کنیم و از این طریق نیاز به استفاده از اقلام جداگانه برای هر مرحله نیست و از هدر رفتن آب آشامیدنی برای تمیز کردن هر مورد استفاده از بین می‌رود.

این طراح خبره در زمینه ساخت وسایل آشپزخانه این قول را داده تا در آینده ای نه چندان دور تمامی این وسایل با جنس فولاد ساخته شوند.

  چاپگر های سه بعدی 3dRD

در هر زمان شاید تا اسمی از پرینتر ها به میان می آید نا خود آگاه یاد چاپ کردن اسناد و مدارک و عکس های یادگاری میفتیم. اما در حال حاضر این تکنولوژی پرینتر های سه بعدی را به مراتب بالایی رسانده است.

سلیقه ی افراد یکسان نیست، هر فردی یک نوع سبک و طراحی خاصی را ترجیح می دهد و می پسندد. پس بهتر است تا لوازم منزل خودتان را خودتان بسازید. ما در این مجموعه معتقدیم که میتوان با یک فکر خلاق، یک شی را به عشق، یک محصول را به یک نمونه و یک کسب و کار را به یک نام تجاری یک برند معروف در سطح دنیا تبدیل کرد.

با پرینتر سه بعدی آزادانه و ارزان بسازید و لذت ببرید. شما میتوانید برای استعلام قیمت های پرینتر های سه بعدی با کارشناسان مجموعه 3drd تماس بگیرید.

1 دیدگاه. نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست